Los bericht bekijken
  #1  
Oud 29 september 2021, 14:07
Nieuw begin Nieuw begin is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 september 2021
Berichten: 1
Nieuw begin is on a distinguished road
Standaard Na vaststellingsovereenkomst: wat noteren op cv/zeggen in gesprek?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn volgende vraag?
In september heb ik na een zware vervelende periode bij mijn werkgever een vaststellingsovereenkomst getekend, dit betekend dat ik per december 2021 (officieel) uit dienst zal zijn. Bij deze werkgever was ik meer dan 10 jaar in dienst. Nu ben ik me aan het oriënteren en loop ik tegen het volgende aan: ik ben nu officieel nog in dienst ivm mijn opzegtermijn maar ben vrijgesteld van werk tot ik uit dienst ben, mits ik eerder werk heb dan mag ik eerder weg.
Wat schrijf ik in mijn cv en in mijn motivatie email? ik heb nu als datum staan dat ik tot op heden nog werk in de desbetreffende organisatie. Ik ben zelf liever eerlijk, hou niet van onwaarheden maar ik wil ook niet mijn eigen glazen ingooien. In mijn motivatie email ben in geneigd om in de verleden tijd te praten betreffende mijn functie op deze werkplek. Dit strookt natuurlijk niet met mijn cv waar nu staat, dat ik tot op heden werkzaam ben bij de desbetreffende organisatie. Waar doe ik goed aan?

Ik ben daar overigens niet weg door mijn eigen toedoen, dat wil ik wel even gezegd hebben.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, zodat ik het juiste doe en ik straks mijn brieven ook daadwerkelijk kan versturen.
Het voelt namelijk zo niet prettig om te doen alsof ik daar nog werk ondanks dat dit op papier wel het geval is. Wat zeg ik tijdens een mogelijk sollicitatie gesprek als ze doorvragen over deze baan? en stel ze willen een referentie wat moet ik dan doen? want het vertrouwen in deze werkgever heb ik totaal niet.

alvast enorm bedankt voor jullie tijd, ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.

groetjes van mij!
Met citaat reageren