Los bericht bekijken
  #2  
Oud 31 maart 2010, 15:42
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Het lukt maar niet...

Hoi Amar,

Volgens mij zet je jezelf onder een grote druk. Een zware avondopleiding, vader van een gezin, een baan als taxichauffeur en volop aan het solliciteren om iets anders te gaan doen.

Het gevoel wat ik krijg bij het lezen van jouw post is het volgende: Je kunt een keuze maken om heel ontevreden te zijn met je huidige baan en gefrustreerd te raken omdat het allemaal niet lukt. Je kunt ook de keuze maken om tevreden te zijn met je vrouw, je kind, je studie en alles wat verder waardevol is.... Maar ook op zoek te zijn naar ander werk; om een mooi leven nog mooier te maken. Dat heb jezelf in de hand, het is maar waar je de focus op legt. Je lijkt me zo bezig om vooruit te komen in het leven (wat in de basis een hele mooie eigenschap is) dat je vergeet om om je heen te kijken en te genieten van wat je nu om je heen ziet.

Ik besef me dat ik je niet ken en hele grote conclusies trek op basis van een heel klein beetje tekst. Vergeef me daarom als ik de plank mis sla. Mijn idee is in ieder geval dat wanneer je het allemaal wat positiever en zonniger ziet, mensen ook zonniger op je zullen reageren. Dat helpt ook bij sollicitatiegesprekken.

Veel succes!
Met citaat reageren