Los bericht bekijken
  #6  
Oud 28 december 2008, 23:18
sanuk sanuk is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 25
sanuk is on a distinguished road
Standaard Re: HBO toegepaste Psychologie

Hoi Jurgen,
Ik ben met de module inleiding in de psychologie begonnen van de opleiding TGP via de LOI, was dan ook op zoek naar een psycholoog die mijn stagebegeleider wilde zijn.
Blijkbaar heb ik daar iets te makkelijk over gedacht, de psychologen waar ik werk ( 9 jaar!) wilde mij niet begeleiden, ze weten niet wat de opleiding inhoud, welke taken ik mag doen en welke niet. Ze hebben ook al universitaire studenten ( ik vroeg om begeleiding voor het jaar 2010! en had ze uiteraard zoveel mogelijk informatie gegeven.) Maar ze hebben toch besloten om het niet te doen. Wat ze niet uitgesproken hebben maar wat ik toch wel proefde is dat ze niet echt achter de HBO opleiding psychologie staan. Het NIP vermeld op hun website dat ze niet achter de HBO opleiding psychologie staan en vinden dat je psychologie alleen op universitair niveau kunt leren. (ook al is deze opleiding gewoon erkend!).
Ik denk dat de psychologen een beetje vrezen voor hun eigen inkomen!
HBO ers zijn natuurlijk goedkoper. Ik baalde er natuurlijk ontzettend van maar het heeft mij wel een beetje de ogen geopend. Ik denk dat het heel moeilijk wordt om een stage begeleider te vinden en vind ik daarna wel een baan? over een jaar of tien lukt het misschien wel en kunnen ze er niet omheen...Maar voor nu gaat het, het voor mij niet worden.

ik hoop natuurlijk voor jou dat je meer geluk hebt bij het vinden van een begeleider, Ik raad je aan om eerst een begeleider te vinden voor dat je met de gehele opleiding begint. Je kunt ook eerst een paar losse modulles doen.
de module inleiding in de psychologie is ook echt een inleiding, geschiedenis van de psychologie, verschillende stromingen enz

Ben erg benieuwd of het jou gelukt is om een begeleider te vinden!
Ik wil je absoluut niet omtmoedigen, maar regel je zaakjes goed van te voren!

Sucses!
Met citaat reageren