Los bericht bekijken
  #5  
Oud 9 februari 2010, 23:56
judith67 judith67 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 september 2009
Berichten: 13
judith67 is on a distinguished road
Standaard Re: Word ik gediscrimineerd om mijn figuur?

Helaas, geen man uit een selectiecommissie. Wel een vrouw die het soms ook lastig vind om in te schatten wat mannen in die positie van je willen.

Het verschilt ook weer per type. Het is zo'n ingewikkelde interactie dat het wel heel moeilijk is om te zeggen dat mannen zakelijker willen. Kijken mannen naar uiterlijk> En hoe? En hoe benader je ze als vrouw?

Ook een keer een ervaring gehad bij binnenkomst: gemonsterd en te licht (of te zwaar, figuurlijk bedoeld bevonden). Maar dat kan met een vrouw ook, na het eerste moment. Toch vind ik het wel lastiger met mannen om positie te bepalen. Stel je je heel professioneel en zakelijk op of gebruik je je vrouwelijkheid?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik met vrouwen heel erg veel moeite heb in gesprekken. Ik weet niet hoe ik vrouwen mee moet krijgen..... Ik heb het gevoel dat ik daar niet doorheen kom. Bij mannen heb ik wat meer tools....... Dus de positie is wel duidelijk, maar ik kan niet zo goed "levelen" met ze. De gesprekken met vrouwen gingen nog het slechtst. Iemand nog tips voor mij wat daaraan te doen?
Met citaat reageren