Los bericht bekijken
  #15  
Oud 7 mei 2012, 14:40
Heerlen_*86
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Discussie: 26 jaar en onzeker over wat ik met mijn leven aan moet

Hallo Rudolf,

Ik zou inderdaad niet meer te lang proberen het te halen, alleen omdat je veel geld wilt verdienen. Dat wil iedereen. Maar het gaat er meer om, dat je werk doet wat je leuk vindt.
Die mensen uit jouw omgeving, die goed betaalde banen met hoge functies hebben, zullen dat werk ook doen omdat ze dat leuk vinden en dat grote salaris speelt echt niet de hoofdrol.

Ik heb dat zelf ook. Ik ben bijna 26 jaar, werkloos geworden sinds begin maart dit jaar en ik kan gewoon geen werk vinden. Het liefst werk ik met dieren, maar dat is helaas niet mogelijk voor mij, omdat daar gewoonweg weinig to geen betaald werk in te vinden is. Terwijl ik daar wel 2 opleidingen voor gedaan heb. Verder ben ik ook bloembinder van beroep en daar zoeken ze alleen maar jonge mensen, liefst net van school, maar wel met al 2 of 3 jaar werkervaring, dus ook daar kom ik niet aan de slag. Ik zoek zeer zeker ook door in mijn eigen sector, maar ik zal ook verder moeten kijken dan mijn eigen sectoren. Dus werk wat me minder tot zelfs niet aanstaat. Ik moet toch geld verdienen en pensioen opbouwen. Waar jij ook mee zou moeten beginnen.

Ik wou zo graag dierenartsassistente worden, maar daar heb je een mbo-diploma niveau 4 voor nodig en dat is gewoon te hoog gegrepen voor mij, hoe graag ik het ook wil. Ik heb me daarbij neergelegd. Kijk naar hetgene je wel kunt met jouw diploma's en zoek daarin werk. heb je werk, dan kun je altijd nog verder kijken naar een opleiding die je leuk vind om te gaan doen. Maar dan moet je er wel echt voor gaan en je ervoor inzetten.

Ik schrijf dit nu wel om je te helpen, maar ik zit zelf ook in de knoei, omdat het me maar niet lukt om werk te vinden. Ik weet het ook soms niet meer. Maar ik blijf hopen dat het beter word.

Veel succes verder.

Groetjes, Iris
Met citaat reageren