Los bericht bekijken
  #23  
Oud 5 oktober 2013, 13:52
Rudolf84 Rudolf84 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 januari 2011
Berichten: 10
Rudolf84 is on a distinguished road
Standaard

Beste allen,

Het spijt me dat ik nog niet eerder heb gereageerd. We zijn 3 jaar verder en het gaat nog steeds niet erg goed met me.
Maar goed. Ik zit inmiddels in mijn vierde jaar, heb mijn propedeuse met veel moeite gehaald en probeer nu de studie af te ronden. En dat gaat nog steeds erg moeilijk.

De onzekerheid is in al die jaren gebleven. Was ik 3 jaar geleden maar gestopt en had ik toch maar de kunstacademie opgepakt. Want INHolland is momenteel bezig met haar onderwijs aan te passen en ik ervaar het als nog veel moeilijker. Vanaf februari mag ik pas stage lopen, aangezien ik nog niet voldoende punten heb gehaald. In dit huidige half jaar ben ik dus aan het studeren voor herkansingen. En ik vind het nog steeds moeilijk om me er toe te zetten om te studeren. Ik word er vaak echt gek van.

Mijn enige doel is om het te halen, is dat wanneer ik zou stoppen ontzettend veel moet terug betalen. (Ik leen immers nog steeds, want zonder kan ik niet)
Het HBO-papiertje kan me gestolen worden eigenlijk.
Maar daarnaast kijk ik ook heel veel naar anderen om me heen, die allemaal makkelijk hun papiertje halen, geen tot weinig studieschuld en flink gaan verdienen. Het maakt me erg onzeker en depressief.

Ik zit heel veel te denken dat ik weg moet uit deze stad en uit deze omgeving van mensen die alleen maar bezig zijn met veel geld verdienen, de westerse wereld. Het liefst wil ik genieten van het leven, in een omgeving waar het niet alleen maar draait om veel geld verdienen, maar dat lukt me niet. Alhoewel ik ook vaak geniet van feestjes en als ik weer creatief bezig ben. Zolang ik maar niet met de management dingen bezig ben.

Het klopt zeker dat ik lui ben. Ik kan me niet tot de dingen zetten, waar ik geen zin in heb die moeten. En dat maakt me depressief.

Dus ik weet nog steeds niet wat ik moet doen. Ik ben 29 jaar en moet nog minimaal 1,5 studeren en dan maar hopen of ik mijn papiertje haal. Mijn omgeving zegt dat ik het moet afmaken.
Met citaat reageren