Los bericht bekijken
  #28  
Oud 12 november 2013, 23:36
Rudolf84 Rudolf84 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 januari 2011
Berichten: 10
Rudolf84 is on a distinguished road
Standaard

Beste 'Gasten'

Dank voor jullie reacties. Dit doet me erg goed. Ik ben namelijk al lange tijd aan het kijken naar verschillende mensen die in een soortgelijke situatie zitten. Niet dat ik jullie daarmee vergelijk, maar het is erg fijn om respons te krijgen.

Sinds de zomer is het erg gaan knagen dit probleem, nadat ik 'mijn doel' de vierdaagse had behaald en gelopen. Sindsdien ben ik ook weer onder behandeling gegaan van een psycholoog.
De depressieve klachten en vooral de erge gedachten gaan met pieken en dalen. De ene keer heb ik er erg last van en de andere keer weer minder. En als ik er last van heb, dan kan ik ook echt in de ergste negatieve gedachten denken. De psycholoog heeft gezegd dat ik geen depressie heb, maar aan mezelf moet werken.

Iedereen om me heen zegt ook wel dat ik moet doorgaan met de studie. Het stoort me alleen ontzettend, en nu kijk ik weer te veel naar anderen, dat vrienden van me een baan hebben en niet vast zitten aan een schuld. Maar als ik nu zou stoppen, dan moet ik alles terugbetalen zo'n 77.000 euro. Mijn doel is absoluut niet rijk te worden, maar het liefst z.s.m. van die schuld af zijn. En dat is een droom.
Ook merk ik dat ik het liefst weer veel terug wil naar mijn ouders en naar de plaats waar ik vandaan kom. Als ik nu een ton zou winnen of verdienen door een mega opdracht. Dan zou ik mijn studie stoppen en mijn schuld af betalen en terug gaan naar waar ik vandaan kom.

Door mijn negatieve gedachten merk ik steeds meer dat ik meer collectief ben en niet een individualist. Ik studeer voor manager, maar ben absoluut niet iemand die van managen houdt. Ik wil dingen maken en vormgeven en zoek altijd naar mensen om me heen die samen met mij aan de gang willen.
Tegen het afstuderen begin ik ook steeds meer op te zien. Het gaat namelijk om een akademisch onderzoek te doen terwijl ik een hbo opleiding in de media doe.
En door mijn eeuwige student zijn en negatief zelfbeeld kom ik ook maar geen vriendin tegen.

Enfin, ik moet nu dit half jaar nog allemaal tentamens opnieuw gaan doen om in februari stage te mogen lopen. Hoop dat de stage me meer motivatie geeft om door te gaan want op dit moment kan me alles gestolen worden.
Met citaat reageren