Los bericht bekijken
  #1  
Oud 4 december 2010, 15:45
vragen vragen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2010
Berichten: 12
vragen is on a distinguished road
Standaard Medewerkers Enexis onwel geworden

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=92295
Ziek door Enexis Winschoterdiep te Groningen

Bovenstaande bericht: Om 11.00 uur had een schoonmaakster een melding gedaan dat zij iets rook. Om 11.50 werden er mensen onwel. Ik zat in de ambulance. Het ambulance persoon was vergeten het zuurstof apparaat aan te zetten.

Vrijdag 11 juni: Een metaal lucht ging door het gebouw heen (lucht installatie zit op de begane grond en daaronder zit parkeer). Ik werd wederom onwel en had concentratie problemen. Duizelig. De vrijdag daarop was er een riool lucht. De 's avonds was ik bij mensen op visite. Daarbij moest ik het gesprek stopzetten. Ik viel als het ware uit.

De woensdag zat ik op de hoogste verdieping. Daar waar het dak van raam is. Het was erg benauwd. Vervolgens werd ik ziek en had ik koorts van 39.5 graden. Het uitzendbureau vond wel dat ik aan het werk kon met wat aspirines.

Helaas heb ik bij Enexis ontslag gekregen. Op 15 juli was ik jarig en kreeg een kaart dat ik er een feestelijke dag van mocht maken. Vervolgens werd ik in de middag gebeld dat ik niet meer terug hoefde te komen. Ik had toen ik me ziek melde al gevraagd of ik me ook zorgen moest maken toen ik zolang ziek was. Ik was daar net aangenomen en miste daardoor wat van de training. Drie weken later startte er een nieuwe trainingsgroep van 6 personen. Daar kon geen zevende persoon bij aanschuiven. De arbeidsinspectie (waar ik vrijblijvende informatie heb ingewonnen) gaf aan dat de gezondere uitzendkrachten overblijven bij werkgevers en de mindere gezonde mensen helaas zonder werk komen te zitten.

Nu had ik Enexis gevraagd wat er tussen 11 en 12 is gedaan of gebeurd is. Zij verwijzen me door naar het uitzendbureau. Het uitzendbureau is niet op de hoogte van de zaak en kan hier op ook geen antwoord geven. Het uitzendbureau is volgens Enexis mijn juridische werkgever en daar moet ik zijn.

Nadat ik mijn concentratie vermogen er op achteruit is gegaan had ik vervolgens last van oorsuizen ook wel tinnitus genoemd. Helaas kan ik niet aantonen dat ik ziek ben geworden na dit incident. De brandweer kwam na 1 uur meten maar toen waren de geuren verdwenen. De luchtinstallatie van Enexis zit op de begane grond en is dus kwetsbaar. Collega's klaagden wel over een wollig gevoel in het hoofd. Ik had begrepen van een collega dat er hogere belangen achter schuil ging wie verantwoordelijk was voor de geur verspreiding. Uiteindelijk had een bouwvakker toegegeven dat hij aan het mokeren was bij een lucht installatie. Daarna is er bij Enexis extra toezicht gehouden na dit incident om in de gaten te houden dat men niet te dicht bij de lucht installaties gaat werken. Verder heb ik Enexis gevraagd of er meer mensen waren met dezelfde klachten als mij. Enexis geeft aan dat ik de enige (uniek) geval ben met deze klachten. Mensen die daar werken klagen over een droge lucht en in het pand kunnen geen ramen open.
Met citaat reageren