Los bericht bekijken
  #1  
Oud 25 maart 2011, 11:47
StefanV StefanV is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 maart 2011
Berichten: 1
StefanV is on a distinguished road
Standaard In vrije tijd genoten opleiding bekend maken aan werkgever?

Mijn werkgever (MKB ~250 man) heeft mij een cursus aangeboden. Mogelijk kunnen ze hiervoor een Europese subsidie ontvangen, maar deze subsidie kunnen ze alleen krijgen als mijn opleidingsniveau maximaal MBO is. De afdeling die het allemaal regelt heeft mij daarom gevraagd wat mijn hoogst genoten opleiding is (het mag niet uit het C.V. gehaald worden wegens WBP geloof ik, en bovendien is het C.V. verouderd want ik werk hier al meer dan tien jaar). Nu heb ik het probleem dat ik in mijn vrije tijd zelf een hogere opleiding heb afgerond in een totaal ander werkveld dan waarin ik nu werk. Ik ben bang dat als ik zeg dat ik die opleiding heb afgerond, mijn werkgever zal denken dat ik van plan ben ander werk te zoeken, wat mogelijk een ongunstig effect zal hebben voor mij (carriere, andere opleidingen etc). Op dit moment ben ik er zelf nog niet uit of ik ander werk ga zoeken of niet, dus voorlopig heb ik die cursussen nodig om mijn werk goed te kunnen blijven doen. Als ik daarentegen zeg dat ik die opleiding niet heb, dan gaan ze voor mijn cursus subsidie aanvragen en plegen ze valsheid in geschrifte of fraude, dat wil ik uiteraard ook niet. Heeft iemand advies over wat ik kan doen in deze situatie?
Met citaat reageren