Los bericht bekijken
  #1  
Oud 11 januari 2016, 20:18
Twijfelendd Twijfelendd is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 januari 2016
Berichten: 4
Twijfelendd is on a distinguished road
Lightbulb Studie kiezen: HBO Toegepaste Psychologie of HBO Social Work?

Hey,
Ik ga volgend jaar studeren, en ik ben van plan om Toegepaste Psychologie te doen. Ik wil graag jeugdhulpverlener worden, zit daar ook echt een toekomst in?
Ik woon in Zuid-Nederland en er is maar één hogeschool 'in de buurt' die deze studie aanbiedt, en dat is het DaVinci in Dordrecht. Deze hogeschool is wat kleiner en richt zich veel op de leerling, het kost dus wel wat meer en daarom wil ik zeker weten dat het leuk en goed is daar. Daarom heb ik een paar vragen, hopelijk heeft iemand ervaring met deze hogeschool.
Ik heb gehoord dat er per leerjaar maar 60 leerlingen zitten, is zo'n kleine school niet eng?
Krijg je enige hulp als je iets niet kan bijhouden of als er zich een ander probleem voordoet?
Word je makkelijk toegelaten? Wat moet je doen om toegelaten te kunnen worden? Het lijkt me wel logisch dat ze aan numerus fixus doet, gezien het kleine aantal leerlingen dat wordt toegelaten.
Hoe groot is de slagingskans ongeveer?
Moet je echt belachelijk veel schrijven of is het te doen?

Stel dat ik op deze studie afknap, dan zou ik Social Work willen doen. Maar is Social Work beter/leuker/moeilijker dan Toegepaste Psychologie? Wat zijn verschillen, behalve dat Social Work volgens mij een bredere studie is?

Dat waren mijn vragen voor nu, haha.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Met citaat reageren