Los bericht bekijken
  #2  
Oud 8 juli 2008, 00:09
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: terugkeer naar NL en nu solliciteren!

Zo, goede brief hoor!!! Heel onderscheidend en authentiek. Ik krijg een goed beeld van wat jou drijft en wat jij toe te voegen hebt aan het bedrijf. En het is een mooi voorbeeld van je eigen persoonlijke stijl. Niet de standaard, maar je eigen draai eraan.... toppie!!

Ik heb er, volgens mij, weinig op aan te merken (paar minuscuul kleine puntjes misschien), behalve dan dat ik vermoed dat jij in een Engelstalig land hebt gewoond?
Je woordvolgorde is hier en daar niet helemaal "des Hollandsch" ....

Ik ben benieuwd als vakgek: hoe groot is de invloed van de manier van solliciteren en de cultuur in het land waar je woont op jouw brief geweest??

Zelf heb ik jarenlang in internationale bedrijven gewerkt als recruiter en vind sollicitatiebrieven van Nederlanders over het algemeen het meest slaapverwekkend van de wereld.... daar moet je echt een typische sterke Hollandse bak koffie bij nemen anders val je van je bureaustoel....

Oh wel 1 ding: in de afsluiting mag je wel wat krachtiger zijn. Gebruik liever niet "ik hoop", maar ga er impliciet al van uit dat je een kennismakingsgesprek gaat krijgen. Laat ook in die laatste zin je zelfvertrouwen doorklinken!!

Top hoor, laat hier nog even weten wat voor reactie je krijgt, ik zou je iig uitnodigen!!!

groetjes
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren