Los bericht bekijken
  #1  
Oud 18 juni 2009, 17:22
Alexandra Alexandra is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 september 2008
Berichten: 37
Alexandra is on a distinguished road
Standaard Ontslagen en keihard op zoek naar een nieuwe baan

Beste allen,

Ik wil graag jullie tips weten.
Gistermiddag hoorde ik dat mijn huidige werkgever helaas met mij een afscheid wil nemen. Ik heb nu opzegtermijn van 2 maanden. Ik ben officieel 1-09-2009 uit dienst.
Ik heb deze eigenlijk een beetje zien aankomen, maar verwacht niet dat het zo snel gaat gebeuren. Mijn manager heeft mij tijdens de functioneringsgesprekken van vorige maand en twee maanden geleden gezegd dat hij niet tevreden was met mij omdat ik ten opzichte van andere collega's achter loop. Kortom, hij vind mijn prestatie niet voldoende en dat ik te weinig communiceer. Dit komt omdat de functie eigenlijk niet helemaal passend is bij me. Terwijl in mijn inziens heb ik mijn best gedaan om het werk en al de puinhoop met betrekking tot het werk voor elkaar te krijgen.

Vandaar dat ik eigenlijk steeds meer met tegenzin naar m'n werk ga..maar ik verwacht echt niet dat zij me nu al ontslagen.
Ik moet nu dus weer gaan solliciteren. Ik zit dus bij mijn huidige werkgever maar 7 maanden in totaal. (ik begon nl. in februari 2009).

Goed, mijn manager en ik hebben vandaag overlegd wat nu verder.
Hij wil het liefst dat ik nog op kantoor zit tot en met eind juli (want ik ga augustus met vakantie naar mijn oorsproonkelijke land, heb mijn ticket al lang geboekt).
Hij wil dat ik nu nog ga doorwerken, en helft van de tijd kan ik gebruiken voor om te solliciteren. (dus elke dag vanaf ma. tot vrij. 4 uur lang op kantoor zit, en de rest van 4 uur thuis zit om te solliciteren).
Ik ga zijn voorstel proberen, weet niet of dit haalbaar is.

Dit is mijn eerste functie (baan) in Nederland.
Klopt dat dat ik nog met vol salaris doorbetaald krijg tijdens de 2 maanden opzegtermijn terwijl als ik ga beslissen dat ik niet meer naar werk zal komen?
(Dus tot ziens mijn werk...zeg maar)

Want ik wil eigenlijk goed de korte tijd gaan gebruiken om te solliciteren.
(ik heb nog anderhalve maand, want ik hoop dat ik dan in september met een nieuwe baan begin)

Wat denken jullie? Alle nuttige tips zijn welkom, ik hoor het heel graag.

Groetjes, alexandra
Met citaat reageren