Los bericht bekijken
  #5  
Oud 30 augustus 2011, 20:31
my_style my_style is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2011
Berichten: 14
my_style is on a distinguished road
Stuur een bericht via MSN naar my_style
Standaard

Hoi Rene,

je bent wel een sterke schaker, een rating van 1967 ligt bijna tegen de 2000. Zover ben ik nog niet eens
Ook van plan om de 2000 te halen? Ik ben bezig mijn opening te veranderen naar Franse opening. Eerst had ik Sicilians Tamainov, maar ik heb gemerkt dat sterke spelers een anti-tamainov in hun repertoire hebben.
-------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb de sollicitatiebrief + cv aangepast. Ik heb bij de aanhef geen naam geplaatst want de organisatie zei dat ze nog niet precies weten aan wie ze die sollicitatiebrief zullen doorverwijzen. Ik heb de eerste alinea korter gemaakt en bij de derde alinea de laatste drie zinnen toegevoegd. De cv met die beroepsgeheim heb ik ook veranderd. Als je nog tijd heb om ernaar te kijken zou natuurlijk mooi zijn, dan kan ik hem direct opsturen.

Hieronder de nieuwe versie:
--------------------------------------------------------------------------------
Betreft: stageplaats telefonische hulpverlener

Geachte heer/mevrouw,

In de zomervakantie nam ik contact op met een medewerker om te vragen of stichting Verslavingszorg een open sollicitatie op prijs stelt voor een stageplaats. Graag zou ik voor de functie telefonische hulpverlener willen solliciteren.

Ik studeer op dit moment bij de Hanze Hogeschool **** en volgt de opleiding HBO Maatschappelijk Werk en Dienstverlening. Tijdens de opleiding heb ik de vakken psychologie, pedagogiek, gedragsproblemen en cliëntengesprek gevolgd. Dit heb ik goed kunnen afronden. Door in het laatste lesperiode een bepaald project te volgen heb ik kennis kunnen maken met het onderwerp verslaving en de instellingen die met deze problematiek werken. Hierdoor is mijn interesse gewekt en ik zou graag over dit onderwerp bezig willen houden door stage te lopen bij uw organisatie.

Stichting Verslavingszorg heeft een goede indruk op me gemaakt. Ik las op de website dat Stichting Verslavingszorg een christelijke organisatie is. Dit is voor mij een reden om als christen bij uw organisatie te komen werken. Ook wil ik graag mensen ondersteunen die hulp nodig hebben. Dit geeft mij voldoening en behoort tot een van de taken van iedere christen. De derde reden dat ik graag bij Stichting Verslavingszorg wil werken is dat zij overeenkomsten vertoont met mijn vorige stageplaats Vluchtelingenwerk. Beide organisaties werken namelijk cliëntgericht. Mijn taken bij Vluchtelingenwerk bestonden uit: asielzoekers informeren over vreemdelingenrecht en hun interviewen over het land van herkomst. Ik heb besloten om eerst bij Stichting Verslavingszorg te gaan solliciteren in plaats van bij Vluchtelingenwerk, omdat ik graag iets nieuws wilt leren en mezelf hierdoor kan ontwikkelen. Tot nu toe ken ik alleen de theorie van de verslavingsproblematiek via de opleiding, maar ik ben ook benieuwd hoe dat in de praktijk werkt. Stage lopen bij stichting verslavingszorg is dus op zo’n plaats.

Ik hoop u met deze brief voldoende te hebben geďnformeerd en dat dit een aanleiding mag zijn om me uit te nodigen voor een gesprek.

Hoogachtend,



Paulo


Bijlage: curriculum vitae










CURRICULUM VITAE

Persoonlijke gegevens

Voornamen: ****
Achternaam: ****
Geboortedatum: ****
Geboorteplaats: ****
Geboorteland: ****
Nationaliteit: ****
Religie: Rooms-Katholiek

Adres:
Postcode:
Woonplaats:

Telefoonnummer:
e-mail adres:

Vooropleidingen:

2002/2006
MBO Sociaal Juridisch Medewerker
Uitstroomrichting: Sociale Zekerheid

1998/2002
MAVO
Vakkenpakket: Nederlands, Duits, Engels, Wiskunde, Natuurkunde en Biologie

Werk/stages
1998 Kranten bezorgen
2005 Kaartjes verkopen aan deuren (vakantiewerk)

2005-2006 Vluchtelingenwerk ****
Taken: asielzoekers interviewen, dossiers analyseren, verslaglegging ‘vluchtverhaal’, contact leggen met de immigratiedienst en rechtshulpverleners.

Trainingscursus gevolgd, georganiseerd door Vluchtelingewerk met de volgende thema’s:

- asielprocedures
- ‘’hoe om te gaan met cliënten’’.

2007 Sociale Dienst ****: Afdeling Fraudebestrijding
Taken: het testen van bepaalde computerprogramma’s om
de gegevens van uitkeringsgerechtigen beter te kunnen
controleren.


2009/2011 Restaurant ****
Taken: afwas, catering en schoonmaak.

Persoonlijke eigenschappen
- bedachtzaam
- geduldig
- empathisch

Talenkennis
Nederlands: spreken, lezen en schrijven
Engels: vloeiend spreken, lezen en schrijven
Spaans: vloeiend spreken, lezen en schrijven

Vrije tijd

Atletiek (hardlopen), Kung-fu (vechtsport), schaken (doet mee aan wedstrijden), internetten, tv kijken, muziek luisteren en naar de kerk gaan.
Met citaat reageren