Los bericht bekijken
  #6  
Oud 6 april 2011, 09:48
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Hoi

Op wat voor werk/functie reageer je? Past het wel bij je opleiding en sluit je aan bij het functieprofiel. Bel je wel eens na om te vragen of ze de brief hebben gekregen? Hoe ziet je brief eruit?

Persoonlijk twijfel ik over een slechte reputatie van een werkgever, omdat je je brief niet hebt geplaatst en ik geen idee heb op welke functie je reageert komt het een beetje over als de verantwoordelijkheid afschuiven. Je zegt bijvoorbeeld dat je nog nooit antwoord hebt gehad op je brieven, maar ik bel altijd, echt altijd vooraf en wanneer ik geen antwoord krijg op mijn brief. Je zegt zelfs: bereid me telkens enorm voor in de hoop dat ik door hun wordt opgebeld en dan toch een degelijke interesse kan laten blijken.

En in je bovenstaande stukje heb je het over de slechte reputatie zoals nooit initiatief nemen, ik zou zeggen: laat zien dat je initiatief toont door niet af te wachten bij de telefoon in de hoop op een belletje, maar juist zelf te bellen of er al iets bekend is over de sollicitatieprocedure. Dan pas toon je initiatief.

Uiteraard wil ik daarmee niet zeggen dat het in deze tijden gemakkelijk is om een baan te vinden, maar het is soms net dat beetje extra wat je kan onderscheiden van andere kandidaten.

Groetjes
Met citaat reageren