Los bericht bekijken
  #3  
Oud 14 januari 2015, 21:16
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tissue Bekijk bericht
Middels
Kan, maar 'middels' is een controversieel woord. Beter is 'via', 'met' of 'door middel van'.

Citaat:
Momenteel werk ik als AIOS xxx op de afdeling xxx in een academisch centrum. Hoewel ik het erg naar mijn zin heb, merk ik dat de verwachtingen van een academisch centrum de kennis en kunde overtreffen van onervaren arts-assistenten in opleiding. Daarom lijkt het mij wijs om eerst ervaring op te bouwen in een klein perifeer ziekenhuis, alvorens ik weer solliciteer voor deze opleiding.
Het goede hieraan is dat je duidelijk en overtuigend aangeeft waarom je juist bij deze werkgever wilt werken. Maar 'klein perifeer' komt mij wel wat negatief over. Kun je dat positief omdraaien?

En kun je iets zeggen over hoe je in je huidige situatie terecht bent gekomen? Waarom was je gebrek aan ervaring geen probleem om de functie bij een academisch centrum te krijgen?

Misschien is het een idee om wat eerlijker en directer iets te zeggen als "mijn huidige werk blijkt voor mij te hoog gegrepen".

Citaat:
Het werk in een klein ziekenhuis spreekt mij
aan

Citaat:
, omdat er een hogere turnover is vanwege de minder complexe zorgproblematiek.
Ik ken de ziekenhuiswereld niet, maar dit komt mij wat abstract en formalistisch over. Zeg je hier eigenlijk: "omdat ik meer behandelingen kan verrichten/ondersteunen/begeleiden/assisteren"?

Citaat:
De ervaring die ik zal opdoen op uw afdeling zal van enorme waarde zijn voor mijn verdere carrière.
Snap ik, maar wat zal deze werkgever daarvan vinden? Wordt het gewaardeerd als je al bij je sollicitatie bezig bent met je volgende carrièrestap?
__________________
René
Met citaat reageren