Los bericht bekijken
  #1  
Oud 22 augustus 2013, 11:35
linda1979 linda1979 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2013
Berichten: 3
linda1979 is on a distinguished road
Standaard Niet gelukkig met mijn werk als secretaresse

Beste allemaal,
Ik ben Linda, 33 jaar oud, moeder van twee kinderen. Ik werk 24 uur per week in de Jeugdzorg als secretaresse op kantoor.
Daarnaast ben ik ook zelfstandig ondernemer, ik ben fotograaf. Ik heb een fotostudio aan huis, waar ik vaak op de woensdagmiddag en zaterdag fotografeer. Mijn wens is dat ik meer kan gaan fotograferen, niet volledig, want ik wil de zekerheid houden van een vast inkomen en een pensioenopbouw bij een werkgever.
Het werk wat ik nu doe vind ik verschrikkelijk. Hele dagen achter de computer, gegevens invoeren, notuleren, telefoneren.., ik voel me er niet lekker bij en ik heb aan het eind van een werkdag geen bevredigend gevoel en heb voor mijn gevoel niets meegemaakt. Zo wil ik niet oud worden. aan de andere kant.. het verdient goed, en mijn werkgever is heel flexibel. Ik kan beginnen hoelaat ik wil en naar huis hoelaat ik wil, als ik mn uren maar maak. Ik kan thuis werken (niet volledig maar 1 ochtend bijv), en dagen omruilen is ook geen probleem. dat is natuurlijk ook heel veel waard maar toch zit er dat ongelukkige gevoel wat ik heb.
Ik werk hier nu 4 jaar, en de afgelopen 3 jaar vraag ik me steeds meer af, wat ik nu eigenlijk wil. Het werk is ubersaai, en de sfeer is ook niet super. Ik heb niets met mijn collega's. Is ook een heel ander niveau (allemaal universitair geschoold, en ik merk dat de gesprekken tijdens de pauzes altijd gaan over dingen waar ik totaal geen weet van heb, en dan met name gaat het over het werk)
Ik wil heel graag meer tijd steken in de fotografie, maar mijn man heeft geen vast werk, dus minder werken is geen optie. De kans dat mijn man vast werk gaat krijgen is ook erg klein.
Nu zit ik te dubben (zoals zo vaak). Maatschappelijk werk lijkt me heel leuk om te gaan doen Maar dan zal ik weer naar school moeten. De opleiding MWD is al niet haalbaar, omdat ik 1 dag per week naar school moet, 20 uur werk moet hebben waar ik mijn opdrachten kan uitvoeren, en daarnaast zou ik dus ook nog moeten werken om mijn inkomen te behouden. Plus dat ik ook wil blijven fotograferen en van mijn gezin wil genieten.
Ik weet niet wat ik moet doen. Ik leef maar 1 keer en wil er uit halen wat er uit te halen valt Ik ben op dit moment (al langere tijd niet) niet gelukkig in mijn werk bij de jeugdzorg. Dit werk tot aan mijn pensioen doen, dat stemt mij erg verdrietig. Ik vind het niet leuk. Ik wil wat anders, ik wil werk waarbij ik met mensen samen werk, waarbij ik mensen help, iets kan betekenen voor een ander. en dat gevoel heb ik nu niet ! totaal niet ! Maar ik wil ook van mijn gezin genieten en mijn fotografie blijven uitoefenen.
Wat zouden jullie mij adviseren ? :-)
Met citaat reageren