Los bericht bekijken
  #3  
Oud 3 december 2013, 10:15
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Thuis (buiten school dus) was ik drukker met het mijzelf bijbrengen van een andere competentie; namelijk het ontwikkelen van software. Ik heb mijzelf alles bijgebracht wat ik weet. Inmiddels ligt na 5 jaar mijn kennis niveau en ervaring zodanig hoog dat ik met gemak aan de afgestudeerde MBO'er tip, en waarschijnelijk ook nog wel aan een afgestudeerde HBO'er.
Je schrijft dat je waarschijnlijk ook nog wel kan tippen aan een afgestudeerde hbo'er. Dat wil ik graag geloven, maar feit is wel dat die hbo'er wel een papiertje heeft waarmee hij zijn niveau kan aantonen en jij niet. Tegenwoordig is het (helaas) zo dat je wordt beoordeeld en afgerekend op de diploma's die je hebt. Je werkt nu met plezier bij een bedrijf en hebt daar voldoende uitdaging, maar wat nu als het wegens bedrijfseconomische redenen een aantal mensen moet ontslaan en jij op straat komt te staan? Of als jij over een aantal jaren toch iets anders wilt? De arbeidsmarkt wordt steeds flexibeler en je leven lang bij dezelfde baas werken, dat komt ook steeds minder voor. Daarnaast is het zo dat een niet-afgeronde opleiding geen goede reclame is. Je zult dit altijd moeten verantwoorden, want werkgevers zullen hiernaar vragen. Ik raad je dan ook zeer aan om je opleiding af te maken, zodat je in ieder geval een mbo-4-diploma hebt. Je kunt daarna nog naast je werk een hbo-opleiding gaan doen. IK wens je veel wijsheid toe bij het maken van je keuze!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren