Los bericht bekijken
  #1  
Oud 2 december 2013, 17:35
aabbcc aabbcc is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 7
aabbcc is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief leerling operatieassistent

Hoi allemaal,

ik heb een sollicitatiebrief geschreven voor de vacature leerling operatieassistent.
De brief heb ik 2 x in dit bericht geplaatst. De 2e brief is met mijn eigen opmerkingen en vragen. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

aabbcc
XXX
XXX

XXX Ziekenhuis
XXX
XXX

XXX, 2 december 2013

Betreft: vacature leerling operatieassistent.

Geachte mevrouw Beijer, geachte mevrouw Brand,

Een actieve bijdrage leveren aan het goed verlopen van een operatie, dat wil ik doen!
Met grote interesse las ik dan ook de vacature op de website van het xxx Ziekenhuis.

Waarom ik graag die actieve bijdrage wil leveren?
Een operatie ondergaan is vast niet ieders favoriet. Als operatieassistent kan ik, als onderdeel van een team,
ervoor zorgen dat de patiënt een goede operatie ondergaat. Dat ik hiermee een bijdrage kan leveren aan de
verbetering van de gezondheid van een patiënt is in mijn ogen fascinerend.
De verantwoordelijkheid dat er beroep wordt gedaan op je deskundigheid, wil ik dragen tijdens een operatie.

In de afgelopen jaren heb ik mijzelf ontwikkeld tot een gedisciplineerde, hardwerkende medewerker die stressbestendig is.
In mijn huidige functie in de zorg uit zich dit doordat ik handel volgens voorgeschreven protocollen en hierbij niet op
eigen houtje te werk ga. Dit neemt niet weg dat ik aanbevelingen niet bespreekbaar maak.
Ook vertrouwen collega’s en de organisatie op mij omdat zij weten dat ik mijn afspraken na kom.In stressvolle situaties blijf ik
rustig en houd ik
overzicht zodat ik verantwoord te werk blijf gaan.

Het werk als leerling operatieassistent in het xxx Ziekenhuis spreekt mij aan omdat het ziekenhuis professioneel is en
betrokken bij de patiënt. Deze kernwaarden sluiten aan bij mijn eigen visie. Ik ben iemand die hoge eisen aan
zichzelf stelt en kwalitatief goed werk wil leveren. Ik ben ervan overtuigd een goede aanvulling te zijn in het team.

Wilt u meer te weten komen over mij en mijn motivaties? Neemt u dan contact op, dan kom ik graag kennismaken.

Met vriendelijke groet,


aabbcc
XXX
XXX

XXX Ziekenhuis
XXX
XXX

XXX, 2 december 2013

Betreft: vacature leerling operatieassistent.

( Ooit heb ik geleerd dat er ergens in bovenstaand stuk 2 alinea’s moeten. Klopt dit, zo ja, waar moet dit?)

Geachte mevrouw Beijer, geachte mevrouw Brand,

Een actieve bijdrage leveren aan het goed verlopen van een operatie, dat wil ik doen!
Met grote interesse las ik dan ook de vacature op de website van het Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis.

Waarom ik graag die actieve bijdrage wil leveren? ( Ik wil hiermee mijn sollicitatiebrief anders maken dan anderen, komt dit over of moet ik dit niet doen?)
Een operatie ondergaan is vast niet ieders favoriet. ( Is het gepast om deze zin te plaatsen, zo niet, wie heeft suggesties voor een andere opening.) Als operatieassistent kan ik, als onderdeel van een team, ervoor zorgen dat de patiënt een goede operatie ondergaat. Dat ik hiermee een bijdrage kan leveren aan de verbetering van de gezondheid van een patiënt(moet hier een komma?) is in mijn ogen fascinerend.
De verantwoordelijkheid dat er beroep wordt gedaan op je deskundigheid, wil ik dragen tijdens een operatie. (of zal ik zeggen: wil ik dragen als leerling operatieassistent. Of: in de functie van leerling operatieassistent?)

In de afgelopen jaren heb ik mijzelf ontwikkeld tot een gedisciplineerde, hardwerkende medewerker die stressbestendig is. In mijn huidige functie in de zorg ( moet ik “in de zorg” weg laten?) uit zich dit doordat ik handel volgens voorgeschreven protocollen en hierbij niet op eigen houtje te werk ga. Dit neemt niet weg dat ik aanbevelingen( of klinkt ideeën beter?) niet bespreekbaar maak. ( Deze zin: “Dit neemt.. “ heb ik toegevoegd omdat ik denk dat ik misschien overkom dat ik zelf niets durf te ondernemen.)
Ook vertrouwen collega’s en de organisatie op mij omdat zij weten dat ik mijn afspraken na kom.
( Hier nog een voorbeeld van geven of worden het dan te veel voorbeelden in deze alinea?)
In stressvolle situaties blijf ik rustig en houd ik overzicht zodat ik verantwoord te werk blijf gaan.

Het werk als leerling operatieassistent in het xxx Ziekenhuis spreekt mij aan omdat het ziekenhuis professioneel is( of moet het: “professioneel te werkt gaat” zijn?) en betrokken bij de patiënt. Deze kernwaarden sluiten aan bij mijn eigen visie. ( Moet ik mijn eigen visie toelichten?) Ik ben iemand die hoge eisen aan zichzelf stelt en kwalitatief goed werk wil leveren. Ik ben ervan overtuigd een goede aanvulling te zijn in het team.
Wilt u meer te weten komen over mij en mijn motivaties? Neemt u dan contact op, dan kom ik graag kennismaken. ( Is dit te commercieel?)

Met vriendelijke groet,

aabbcc

Laatst gewijzigd door aabbcc; 2 december 2013 om 17:37 Reden: een woord vergeten
Met citaat reageren