Los bericht bekijken
  #2  
Oud 22 augustus 2005, 14:22
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hbo Rechten in deeltijd

Hallo Caroline,

In studiejaar 2004-2005 heb ik het propedeusejaar HBO rechten gevolgd. Helaas niet gehaald. Dit door omstandigheden waarmee ik je niet zal vermoeien. Het lag niet aan de opleiding in ieder geval.

Zelf heb ik een deeltijd studie in Arnhem gevolgd. Zeer goede docenten, voor mij een leuke klas met zeer gemotiveerde studenten. Hier kon ik niets merken van kinderziektes. Het was het tweede studiejaar dat HBO Rechten te volgen was in Arnhem.

Het niveau was hoog. Je moet ik korte tijd heel veel leren, maar het is te doen als je er genoeg energie in steekt. De leraren zijn ook zeer behulpzaam.
De studie is op HBO niveau en dus lichter dan WO niveau. Het is een algemene rechten studie waarbij je pas in het vierde jaar een richting kiest. Dus je bent veel algemener aan het studeren dan WO-ers. Dit is een voordeel omdat je allround opgeleid wordt, een nadeel als een bepaald rechtengebied je bovenmatig interesseert.

Ik werkte zelf tijdens de studie 4 dagen, voor mij was dit heel zwaar. Ook door de hoeveelheid reistijd. Je zou dus een goede afweging moeten maken of je een studie bij je in de buurt kiest of een faculteit die je aanspreekt!

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen!

Groeten,
Diane
Met citaat reageren