Los bericht bekijken
  #4  
Oud 1 mei 2009, 21:32
Wendyb
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Na full-time werken weer full-time studeren?

Hi,
Jullie verhaal komt mij ook heel erg bekend voor.
In mijn examenjaar gingen mijn ouders scheiden, waardoor ik moest verhuizen en het laatste gedeelte van mn examenjaar op een andere school moest doen. Gelukkig ben ik wel geslaagd, maar door de toestanden had ik me onvoldoende georiënteerd op een studie. Bovendien was een HBO-studie op dat moment eigenlijk wel erg duur, omdat ik ook op kamers zou moeten dan.Ik had het weleens over toerisme gehad en ben daarom MTRO toeristische informatie en reizen gaan doen, dit was een speciale studie voor mensen met een havo diploma. Mensen met een havo diploma kon deze studie in 2 jaar halen en ook nog eens 2 kwalificaties tegelijk (toeristische informatie EN reizen)
Ik heb het hier ontzettend naar mijn zin gehad en vond het een geweldige studie.... ben dan ook geslaagd.
Echter... 2 jaar gaan sneller voorbij dan je denkt. Financieel gezien was ik na 2 jaar neit toe aan een hbo-opleiding en verder was ik ook erg onzeker.
Ben daarom nog een MBO+ studie gaan doen, ook weer in 2 jaar. Dit keer bedrijfseconomie/administratie. Ook geslaagd.
Nu werk ik alweer anderhalf jaar Fulltime bij een Internationaal Transportbedrijf op Finance.
Goede baan, goede functie, zelfstandigheid en veel verantwoordelijkheid, leuke baas/bazen, leuke collega's en gewoon superleuk bedrijf.
Niets te klagen zou je zeggen......
..... Alleen nu heb ik gewoon het idee als ik HTRO (dus terug in toerisme) niet ga doen, dat ik daar spijt van ga krijgen.
Dat ik nooit zou weten hoe dat is, en wat mn onzekerheid betreft daar moet ik toch overheen zien te komen.
Financieel gezien ben ik nu toe aan een HBO, alleen ik kan zo moeilijk loslaten wat er op dit moment wel goed gaat in mn leven (mn werk)
Maarja... met de jaren ben ik natuurlijk wel ouder geworden, en ben ik de afhankelijk zat. Woon nog bij mn moeder, maar wil erg graag een eigen plekkie, eigen auto...., eigen vervoer betekend ook veel meer sociale contacten voor mij, want ik woon in een afgelegen dorp ... en mn vrienden allemaal verder weg.
Verder is het natuurlijk zo omdat ik ouder ben geworden, denk ik meer na over de toekomst.
Als ik afgestudeerd ben van het HTRO, waar ligt mijn toekomst dan? Ik ben ouder dan de gemiddelde hbo-student! Dan kan ik pas heel laat beginnen met een leventje opbouwen! Baan zoeken, etc.
misschien zeg je dat ik te veel nadenk over de toekomst....... maar ik vind het wel degelijk een belangrijk punt.

Ik hoop op een reactie.

wendy-b@hotmail.com
Met citaat reageren