Los bericht bekijken
  #7  
Oud 30 maart 2012, 13:36
SteenbergenConsultancy SteenbergenConsultancy is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 maart 2012
Berichten: 51
SteenbergenConsultancy is on a distinguished road
Smile

Als ik me jou voor me probeer te zien adv je verhaal dan zie ik een persoon die met gebogen schouders en met het hoofd omlaag continue alleen maar kijkt naar de grond vlak voor zijn voeten. -> Oftwel een zeer laag zelfbeeld en telkens op de hoede en op zoek naar hetgeen zich vlak voor zich af speelt.
Moet je eens voor de grap in een ruimte rondlopen met je ogen permanent gericht op je tenen... dan struikel je zowat.

Dat is wat er nu met jou ook gebeurt en om daar uit te komen adviseer ik je twee dingen te doen.
1: Wees eens eerlijk maar ook streng tegen jezelf, je hebt veel in je mars, een diploma op zak en momenteel een baan dus je hebt al bewezen een baan te kunnen krijgen. Dat moet dan toch nog een keer lukken?! :-)
2: Focus op de toekomst. Kijk eens vooruit ipv naar de korte termijn. Ontwikkel een (positieve) visie op de toekomst. Hef je hoofd omhoog en kijk vooruit ver de ruimte in. Het leuke van deze (denkbeeldige) houding is dat je dan vanzelf creatiever wordt in het bedenken van wegen om je doel te bereiken.

Voor al die problemen die je voor jezelf op werpt zijn er oplossingen, alleen je ziet ze niet. Denk aan over een jaar, dan komen de oplossingen voor volgende maand vanzelf langs.
__________________
Ontdekken van je kwaliteiten? Twijfel over je loopbaan of ontwikkelingen op je werk?
Begeleiding en coaching van Steenbergen Consultancy kan je daarbij helpen! Bezoek de website voor meer info.

Ook te vinden op Twitter
Met citaat reageren