Los bericht bekijken
  #2  
Oud 2 december 2013, 18:21
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ken het verhaal wel een beetje, alleen ik heb destijds toch mijn opleiding afgerond. Ik was zelf altijd snel afgeleid, en studeerde ook niet. Uiteindelijk wel een Mbo-opleiding gehaald zonder ooit maar een agenda of boek te hebben aangeraakt.

Toch heb ik nu wel bijzonder veel spijt dat ik niet wat meer moeite heb gedaan en een universitaire studie heb gevolgd. Het resultaat is dat ik nu op mijn 29ste alsnog opleidingen doe aan het hoger onderwijs om mijn niveau aan te tonen.

Als ik in jouw situatie was had ik mijn werk behouden, zoveel mogelijk afgeronde onderdelen van je MBO laten verzilveren, met een dossierverklaring bijvoorbeeld. En dan middels thuisstudie naast je werk alsnog je MBO te halen (indien mogelijk verkort door vrijstellingen van je vorige MBO). Of drie jaar wachten een 21-toets doen en een Hbo-opleiding volgen naast je werk.

Ik zou er wel voor zorgen dat je iets blijft "volgen", vooral aangezien het je niet veel moeite kost. Achteraf krijg je er mogelijk spijt van dat je geen beroepsopleiding hebt afgerond. Ik in ieder geval wel. Maar doorgaan met een opleiding die niet bevalt en tevens je leuke baan opgeven, dat lijkt mij persoonlijk zonde.

Maar dat is natuurlijk mijn mening.
Met citaat reageren