Los bericht bekijken
  #1  
Oud 9 april 2011, 03:14
Rose Rose is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 april 2011
Berichten: 2
Rose is on a distinguished road
Standaard Mode/maatkleding niveau-3 BBL. Waar kan ik dit volgen?

Hallo lezers,

Momenteel ben ik werkzaam op de naschoolse opvang. Maar ik wil me graag laten omscholen tot coupeuse/Allround medewerker mode maatkleding. En dat graag in combinatie met werken en leren (bbl niveau 3). Ik heb een aantal ROC benaderd maar de meeste hebben geen mode/maatkleding niveau 3 met leerweg BBL. Dus ben ik door één van hen doorverwezen naar de Rotterdamse snijschool.

Ik ben op de open dag geweest en deze modevakschool sprak me erg aan. Nu nog een leerbaan. Stagemarkt.nl bied leerbanen en stages aan. Zo vond ook een aantal bbl vacatures mode maatkleding niveau 3.
Zo ben ik bij het KC handel gaan navragen of ik aanmerking kom voor een bbl leerweg, als ik een coupeuse opleiding zou volgen op een modevakschool.

Het antwoord was dat ik alleen in aanmerking zou komen voor een bbl leerweg, als ik een mode opleiding zou volgen op een ROC. Maar de mode opleidingen op de ROC hebben alleen de BOL leerweg.

Mijn vraag is dus of iemand me naar het juiste loket kan doorverwijzen?
Of doet er iemand wel mode/maatkleding niveau 3 BBL? Waar moet ik dan zijn om deze te volgen in combinatie met werken?

Alvast bedankt
Met citaat reageren