Los bericht bekijken
  #10  
Oud 20 augustus 2010, 13:06
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Jullie ervaring met NCOI?

Citaat:
Wat ik mij afvraag is, omdat deze studie slecht 0,5 jaar duurt, of ik een hbo bachelor diploma ontvang na het afsluiten van deze studie.
Ik weet dat het NCOI het zo op haar website noemt, maar ik vind 'studie' een veel te zware titel. Ik zou het liever een cursus noemen. Oké, een cursus op hbo-niveau, maar het levert je zeker geen officieel erkend hbo-diploma op. Zelfs niet als je doorstroomt naar de hbo-bachelor Bouwkunde, zoals op de site te lezen is, want voor deze opleiding moet de NCOI nog een erkenning bij de NVAO aanvragen. Kijk maar eens op: http://www.ncoi.nl/Erkenningen.html.
Of een opleiding geaccrediteerd is, kun je nakijken in het CROHO-register. Ik heb dat even voor je gedaan en de hbo-opleiding Bouwkunde van het NCOI staat er inderdaad niet bij. Dit houdt in dat je dus geen recht hebt op een ov-jaarkaart en studiefinanciering.

Kortom, een leuke bezigheid voor als je tijd en geld over hebt, maar als je echt een volwaardig hbo-diploma wilt halen, kun je beter een geaccrediteerde opleiding volgen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren