Los bericht bekijken
  #1  
Oud 30 mei 2022, 10:12
JantinaW JantinaW is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 mei 2022
Berichten: 3
JantinaW is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie WMO consulent

Goedemorgen allemaal,

Al een paar dagen ben ik aan het worstelen met het maken van een goede sollicitatiebrief. Ik ga reageren op de functie WMO-consulent. Mijn enthousiaste voor de functie is groot. Misschien wel daardoor dat de zenuwen toeslaan. Kan iemand mij advies of feedback geven op mijn motivatiebrief?

Alvast bedankt!

..... Het is voor mensen in een dergelijke situatie van het grootste belang om inzicht te krijgen in waar de behoefte ligt en om te weten welke mogelijkheden er zijn. Onderdeel zijn van dit proces, waarbij mijn bijdrage gericht is op de ondersteuning en helderheid creëren voor burgers, geeft mij energie!

Mijn enthousiasme voor deze functie is groot! De werkzaamheden van WMO-consulent zie ik als een juiste stap in de richting waarin ik mijn kwaliteiten kan inzetten.

In mijn huidige functie verantwoordelijk voor het geven van het juiste antwoord of een passende oplossing aan klanten met een uitkering. Inleving in de situatie van de klant en goede communicatieve vaardigheden in mijn huidige werk zijn daarbij essentieel. Vaardigheden die ik, in combinatie met mijn kennis van verschillende sociale verzekeringswetten, goed kan inzetten als WMO-consulent om mensen te informeren.

Mijn kracht zit in goed luisteren en op een gerichte manier mensen informeren. Met mijn oplossingsgerichte instelling zorg ik voor een goede klanttevredenheid. Van klanten hoor ik regelmatig dat ze mij graag eerder hadden gesproken en dat ik duidelijke uitleg geef. Mijn adviserende- en analytisch talent wil ik graag verder ontwikkelen. In de functie WMO-consulent zie ik mijzelf daarin groeien.

Mijn huidige collega’s omschrijven mij als leergierig, bedachtzaam en gedreven. Ik zou daar zelf nog graag aan toevoegen: doortastend en nauwkeurig.

Graag geef ik in een persoonlijk gesprek meer uitleg over mijn geschiktheid en enthousiasme voor deze functie.
Met citaat reageren