Los bericht bekijken
  #9  
Oud 11 juni 2007, 21:42
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Mensen gezocht met het zelfde probleem

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flezh Bekijk bericht
Hehe same here. Na de mavo heb ik anderhalf jaar Multimedia vormgeving gedaan. Wij waren de eerste 'proefdieren' van deze opleiding. Ik was destijds ook 16 dus niet vreemd dat ik er toen mee stopte(heb er soms achteraf wel spijt van). Hierna half jaar herorientatietraject gedaan. Hierna op mijn 18e begonnen aan Fotonica. Was ook niet echt wat ik wilde bleek, en ook de begeleiding op de school was niks. Hier dus ook na 3 maanden mee gestopt. Uit wanhoop mezelf maar op ict gestort(kwam er bij mij bij testen ook regelmatig uit.)

Zit er nu ong. 1 jaar op en loop nu stage, maar is ook echt niet wat ik wil
Meer en meer jongeren haken vroegtijdig af. Dit geldt voor haast alle opleidingsniveaus, zowel MBO, HBO als universitair. Je bent dus zeker niet de enige. Waar dit aan ligt? Je bent jong en weet nog niet waar je interesses allemaal liggen, welke opleidingen er allemaal zijn of welke beroepen je allemaal kunt uitoefenen. Jezelf goed orienteren is dus belangrijk. Praten met veel verschillende mensen kan helpen. Maar een goede test doet ook wonderen. Er zijn er op internet voldoende, bijvoorbeeld de studiekeuzetest op http://keuzetest.carrieretijger.nl/. Maar beperk je niet tot één test. Juist meerdere testen doorlopen zorgt ervoor dat je echt ontdekt wat er allemaal te koop is.
Met citaat reageren