Los bericht bekijken
  #36  
Oud 12 juni 2011, 16:33
LuckyBet LuckyBet is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 199
LuckyBet is on a distinguished road
Standaard

We bouwen de competenties op gedurende de ca. vier jaar dat de opleiding duurt. Geen idee of dit veel of weinig credits zijn.
Op onze afdeling hebben we alleen met interne klanten te maken, met leveranciers en brokers. Af en toe wat contact met onze eigen controller en de dame die de financiele administratie doet. Soms ook met accountants van buiten. Afgezien van het doen van de beurstransacties is het allemaal administratief werk. Beursadministratie (clearings/difference accounts/nieuwe contracten invoeren, bevestigingen controleren, journaliseren), spreadsheets bij houden, verbruiken afstemmen met leveranciers, voorraad niveaus in de gaten houden en facturen maken en ontvangen facturen betalen. Kijken hoe veel ruimte we nog hebben in onze crediet limieten, af en toe een margin call betalen en in de gaten houden wanneer we dat geld weer terug kunnen krijgen. Openstaande betalingen achterna jagen (brokers). Ik doe geen onderhandelingen met leveranciers van fysieke materialen. Wel een beetje met de brokers waarbij we handelen (hedging) en ik geef geregeld orders door aan brokers of carries. Laatst heb ik mee gedaan aan de brainstormsessie voor het jaarplan. Verder weet ik zo even niet wat ik er nog aan toe moet voegen.
Er komt allemaal veel Engels bij kijken en heel af en toe wat Duits, maar daar heb ik weinig moeite mee.
Met citaat reageren