Los bericht bekijken
  #1  
Oud 24 maart 2008, 15:03
joelle joelle is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 maart 2008
Berichten: 1
joelle is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief GZ psycholoog in opleiding; feedback welkom!

GZ Psycholoog in opleiding
36 uur per week

Functie-inhoud:
Als GZ psycholoog i/o houdt u zich bezig met diagnostisch onderzoek. U verricht de behandelingen onder supervisie van een klinisch psycholoog. Tenslotte werkt u het 1e jaar voor 2 klinische afdelingen van de FPK en het 2e jaar binnen de Ambulante Forensische Psychiatrie (AFP).

Functie-eisen:
U beschikt over een afgeronde opleiding Psychologie en u heeft affiniteit met de Forensische Psychiatrie.



Geachte heer ...,

Wat zit er achter het gedrag van een TBS’er? Deze vraag heeft mij altijd al gefascineerd. Ik zie er naar uit mij hierin binnenkort meer te kunnen gaan verdiepen door de openstaande vacature van GZ psycholoog in opleiding te vervullen. Hieronder wil ik mijn relevante werkervaring en capaciteiten beschrijven, om u zo mijn geschiktheid voor deze functie te tonen.

Tijdens mijn stage bij de GGZ Drenthe (Psychosencluster) ben ik voor het eerst echt in aanraking gekomen met de psychiatrie. Hier heb ik veel ervaring kunnen opdoen in de cognitief-gedragstherapeutische behandeling bij mensen met een psychotische stoornis. Ik heb gemerkt dat ik mij in de rol van behandelend psycholoog zeer empatisch en doortastend opstel. Tijdens mijn stage en in de rol van testleider bij het onderzoek TRAILS-cc heb ik veel ervaring opgedaan met intakes voeren, diagnostiek en het schrijven van rapporten.

Na mijn studie heb ik negen maanden in mijn eentje door Latijns-Amerika gereisd. Mede hierdoor heb ik mij ontwikkeld tot een ruimdenkend, zelfbewust en open persoon. Na dit avontuur ben ik in een baan gedoken als locatiemanager bij een crisisopvanghuis. De kinderen die daar verblijven zijn vaak al vroeg met drugs en criminaliteit in aanraking gekomen. Hier heb ik geleerd veel verantwoordelijkheid te dragen, met crisissituaties om te gaan en sterker in mijn schoenen te staan. Ik acht de tijd nu rijp voor een volgende verdiepende stap waarin ik me vol overgave wil inzetten voor zowel mijn nieuwe taken als voor de bijbehorende GZ-opleiding.

Al met al denk ik de benodigde ervaring, de capaciteiten én het enthousiasme te bezitten om deze functie met beiderzijds genoegen te kunnen vervullen. Ik kijk er dan ook met plezier naar uit mijn verdere motivatie toe te lichten in een persoonlijk gesprek.

Met een vriendelijke groet,


Y
Met citaat reageren