Los bericht bekijken
  #10  
Oud 8 februari 2008, 15:45
wallbazz wallbazz is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 6
wallbazz is on a distinguished road
Standaard Re: of mezelf, of de rest van de wereld teleurstellen?

Beste Hans,

Ik zit exact met hetzelfde dilemma. Ik ben zelf ook 30 jaar en sta op een kruispunt in mijn leven. Na een vorige tijdelijke baan in een klein bedrijf waarin ik me heel allround heb beziggehouden met het verbeteren van allerlei bedrijfsprocessen, had ik het idee dat er meer in zat en heb ik gesolliciteerd naar een functie als consultant op het gebied van analyse van internetstatistieken. De klanten van dit bedrijf zijn in het algemeen de grotere bedrijven in Nederland.

Ik ben nu bijna 5 maanden verder in deze functie en heb langdurig heel veel stress ervaren, omdat ik op de een of andere manier maar niet kan wennen aan deze nieuwe rol. Waar ik met name veel moeite mee heb is het naar buiten toe treden ofwel zelfpresentatie. Ik ben iemand die zich wel vrij kan voelen met een klein groepje collega's, maar heb veel moeite met me vrij te voelen bij een bezoek aan klanten of in een groep. Uiteindelijk zal het ook de bedoeling zijn dat ik ook workshops ed. ga geven, maar ook daar zie ik tegenop.

Aan de ene kant is er wel een wil om iets te overwinnen in mijzelf. Aan de andere kant is er het gevoel dat ik misschien wel gelukkiger zou zijn in een baan waar ik minder druk voel. Op dit moment is de situatie zo dat ik op korte termijn een no/go beslissing moet nemen of ik mee wil gaan met een verhuizing van het bedrijf in de nabije toekomst. Dat zou betekenen dat ik ook nog eens 5 kwartier reistijd per dag voor mijn kiezen krijg. Al met al ken ik het gevoel van twijfel heel sterk. (er is zelf al een andere topic over) Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als jij, wordt de angst/stress veroorzaakt doordat het echt gewoon niet bij me past of moet ik er gewoon even doorheen willen en ga ik het leren. Net als bij jou zeggen de mensen van mijn werk en andere deskundigen wel dat ik het zou moeten kunnen..

Al met al zitten we in hetzelfde schuitje.

Groeten,

Barry
Met citaat reageren