Los bericht bekijken
  #1  
Oud 1 september 2009, 10:53
Charlotte1986 Charlotte1986 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 september 2009
Berichten: 3
Charlotte1986 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief webredacteur/communicatiemedewerker, advies aub.

Hallo,

Ik heb een hele leuke vacature gevonden op internet en hij sluit perfect aan met de werkzaamheden die ik heb gedaan tijdens mijn stages. Ik loop alleen beetje tegen het probleem aan dat ik te veel wil vertellen over de overeenkomsten tussen mijn stage en de werkzaamheden die zij aanbieden.
Hopelijk kunnen jullie mij beetje helpen met het structueren van mij sollicitatiebrief.

Bedankt alvast!

------------------------------------

Geachte mevrouw XXX,

Ik las uw vacature op een website en dacht meteen: dit is het soort werk dat ik zoek. Ik zal u vertellen waarom.
De diversiteit aan werkzaamheden in deze vacature hebben mijn aandacht getrokken. Dit heb ik al eerder mogen ervaren tijdens mijn oriënterende stage bij de gemeente XXX, waar ik heb gewerkt op de centrale afdeling communicatie. Persberichten schrijven, publicaties verzorgen, contact maken en onderhouden met de regionale en landelijk media behoorden tot mijn taken. Daarnaast kreeg ik de verantwoordelijkheid van een website. Effectieve en doelgerichte webteksten (her)schrijven, interactiviteit creëren tussen gemeente en bewoners en de opmaak van de website waren mijn verantwoordelijkheid.

De effectiviteit van de inzet van digitale communicatiemiddelen heb ik onderzocht tijdens mijn afstudeerstage. Door middel van onderzoek en gesprekken met webmasters heb ik advies uitgebracht over hoe digitale communicatiemiddelen het beste ingezet moeten worden. Tijdens deze stage heb ik een beter beeld gekregen hoe mensen teksten lezen vanaf hun beeldscherm.

In bovenstaande werkzaamheden, maar ook tijdens mijn studie Hbo communicatie, heb ik geleerd om te werken in zowel teamverband als op individuele basis. Maar ook om prioriteiten te stellen, pragmatischer te werken en dringende zaken te relativeren. In mijn werk ben ik representatief, goed georganiseerd, nauwkeurig en verzorgd. Ik heb een groot verantwoordelijkheidsgevoel, ben flexibel en nieuwsgierig en ik houd van aanpakken.

Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek met veel plezier tegemoet en kijk uit naar de kans mijn enthousiasme over deze functie persoonlijk toe te lichten. In de cv-bijlage kunt u meer terugvinden over mijn opgedane ervaringen en opleidingen.
Met spanning zie ik uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren