Los bericht bekijken
  #16  
Oud 5 juni 2012, 11:14
Deviate Deviate is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2011
Berichten: 14
Deviate is on a distinguished road
Standaard

Tsja, ben zelf ook afgestudeerd van de opleiding journalistiek en had ook moeite een vaste betrekking te vinden in dat wereldje. Veel mensen die ik toen sprak werkten projectmatig. Paar maandjes een klus doen, uitkering trekken en weer een paar maandjes wat anders doen. Ik had hier weinig trek in en ik moet zeggen dat ik de journalistiek na mn studie ook goed zat was. De journalistiek is allang verworden tot een waardeloos prul waar kwantiteit zegeviert boven kwaliteit, maargoed, dat is een totaal andere discussie.

Punt is dat je volgens mij je niet zo moet blindstaren op een aanvullende opleiding. Je hebt aantoonbaar HBO-denkniveau en als je ook nog gezegend bent met sociale vaardigheden dan vind je heus wel een baan. Als je eenmaal binnen bent, heb je vaste inkomsten en eventueel intern kans een opleiding te volgen. Ik ben in de marketing en communicatie hoek beland en doe nu fijn mn Nimaatjes op kosten van de baas.

Je nieuwe richting is wel ineens een cultuurshock, van alfa naar beta zeg maar. Als je het leuk vindt om met mensen te werken en commerciele ervaring op te doen, kan ik je aanraden als intercedent oid te gaan werken. Prima kweekvijver voor een overstap naar t bedrijfsleven en een prima leerschool m.b.t. de arbeidsmarkt en werkgevers. Doe dat een jaartje ofzo en je CV is al een stuk interessant voor een bank/verzekeraar.
Met citaat reageren