Los bericht bekijken
  #2  
Oud 17 februari 2012, 20:35
Kanya Kanya is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 43
Kanya is on a distinguished road
Standaard

Hoi Liav,

Als eerste wil ik er even bijzetten dat HBO Master wat hoog gegrepen is voor mij en ik dus niet helemaal weet hoe het er voor zulke funcites aan toe gaat. Toch wil ik wel wat zeggen omdat (bij mij althans) iedere tip mooi meegenomen is.

Algemeen: Ik vind dat je op een mooie creatieve en overtuigende manier schrijft. Je bewijst je 'vlotte pen' echt.
Ik heb je brief even in Word geplakt en ik denk dat hij met de adresgegevens en de gebruikelijke witregels e.d. inderdaad te lang wordt. ik weet niet of je hem in een mail plakt of als pdf 'op een pagina' verstuurd, maar als je hem op een pagina verstuurd, zou ik er wel voor zorgen dat hij echt op één pagina blijft met dus nog een flink aantal regels erboven en eronder voor de adressen, betreft, datum, afsluiting enzovoorts.

Ik zou de stukes over je werkervaring daarom weglaten en deze in je CV vermelden. Je krijg dan als laatste alinea bijvoorbeeld "Op zoek naar een functie waar ik mijn creativiteit meer kon uiten, ging ik aan de slag als Account Executive bij het communicatiebureau XX. [hier een kort zinnetje wat neerkomt op dat je het hier prima naar je zin had en je er veel van geleerd hebt (maar dan in jouw vlotte schrijfstijl ] Omwille van bedrijfseconomische redenen kon mijn contract hier echter niet verlengd worden. Daarom ben ik met frisse moed terug op de arbeidsmarkt, klaar om mij vlotte pen in te zetten voor een volgende uitdaging. Voor mij heeft deze job het allemaal! Ik zou u dan ook graag op een gesprek van mijn enthousiasme overtuigen."

Het stukje van je eerste werkervaring kun je een soortgelijke behandeling geven maar dan nog korter. Iets als dat je je eerste ervaringen met programma zus en zo en zo en zo opgedaan hebt tijdens je eerste werkervaring als bla bla bla.

Je verwoording van je ontslag bij je huidige baan vind ik gewoon keurig. Je geeft de indruk dat je het jammer vind maar staat te springen om gewoon ergens anders weer met volle moed aan de slag te gaan. Ik krijg in ieder geval niet de indruk dat je ontslagen bent door je eigen schuld ofzo.


Kleine dingetjes:

- "U" in je eerste alinea moet "u" zijn met kleine letter. Hoofdletter alsof het om een naam zou gaan is iets heel ouderwets en wordt tegenwoordig eigenlijk alleen nog gedaan in godsdienstige teksten als we ons richten tot desbetreffende god.

- In je tweede alinea: "humaniora" Ik zou dit anders omschrijven. Ik dacht dat het aan mij lag dat ik niet wist wat dit was en wat je ermee bedoelde maar zelfs wikipedia is er onduidelijk over


Humaniora kan verwijzen naar:
de geesteswetenschappen
klassieke taal- en letterkunde
de oude naam voor het tegenwoordige Algemeen secundair onderwijs, de middelbare school in Vlaanderen
bron: wikipedia.nl


Verder in mijn ogen gewoon een hele goede brief maar dat zeg ik, misschien dat iemand die wat meer op het Masternivieau thuis is, er wat kritischer naar kijken. Ik hoop in ieder geval dat je aan mijn adviezen ook wat heb.

Succes!
Met citaat reageren