Los bericht bekijken
  #2  
Oud 7 juni 2011, 00:05
kim. kim. is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 juni 2011
Berichten: 2
kim. is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie193 Bekijk bericht
Hoi allemaal,

Ik ben bijna afgestudeerd en wil graag een open sollicitatiebrief versturen voor een plek als internet marketeer.
Zouden jullie willen kijken wat jullie van mijn brief en cv vinden? Moet de opzet bijvoorbeeld anders of missen jullie nog punten of zullen jullie bepaalde punten anders doen/verwoorden.

Ik ga de sollicitatiebrief via e-mail versturen. Misschien een rare vraag maar is het dan gebruikelijk om de adresgegevens van het bedrijf bovenaan de brief te noemen?

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden en alvast heel erg bedankt!!

Groetjes
Hoi Marie 193,

Ik zet meestal wel de adresgegevens boven de brief, maar ik weet inderdaad ook niet of dit wel nodig is bij een sollicitatie per e-mail.

Ik heb een paar opmerkingen en suggesties betreffende je brief:

* In je eerste alinea staat een verleden tijdsvorm ( 'wekte..'), misschien kan je deze zin aanpassen naar een tegenwoordige tijd? bv. 'De huidige tv commercial heeft mijn aandacht gewekt'. Zo gebruik je geen tt en vt door elkaar in je brief.

* Is het nodig om de einddatum van je stage te vermelden, staat dit niet in je cv?

* Ik 'prefereer' en 'een voorkeur' is dubbelop: kies voor een van beide.

Overigens lijkt me die tv commercial ook een goed idee voor een openingszin, alhoewel het misschien wat 'bold' is (je moet het maar durven, haha): "Uw televisiecommercial doet zijn werk uitstekend - ik was meteen enthousiast over uw organisatie", oid haha .

Ik vind het in ieder geval een goede eerste alinea, je geeft aan dat het bedrijf je is opgevallen en je geeft meteen aan dat je relevante kennis hebt over zoekmachine ads e.d.

Succes nog .

Groetjes, Kim
Met citaat reageren