Los bericht bekijken
  #1  
Oud 31 augustus 2010, 16:44
meanrat meanrat is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Berichten: 1
meanrat is on a distinguished road
Standaard Verkeerde opleiding afgerond, wat nu?

Beste mensen

Soms twijfel ik...is dit wel wat ik echt wil. Webprogrammeren is leuk en ik kon mijn opleiding er in afronden, maar ik moest wel echt de motivatie halen uit het feit dat ik daarna niet meer naar school hoefde. Nu werk ik al jaren als webprogrammeur maar voel geen ambitie om me verder te scholen en er beter in te worden. Het is wel goed zo denk ik vaak. Dat is niet de instelling die je hoort te hebben, zeker niet in een snelgroeiende branche als het internet.

Ik denk dan, misschien heb ik de 'verkeerde' opleiding gedaan. Iets wat ik niet graag doe. Wat kan ik daar nou weer aan doen nu ik al 32 ben? Zeur ik misschien? Misschien moet ik gewoon toch maar keihard doorgaan met webprogrammeren en wel nieuwe dingen daarin leren. Of kan ik mezelf omscholen? Is daar dan wel tijd voor? En geld?!

Waar ik wel echt goed in ben is het schrijven van teksten. Een baan in de journalistiek lijkt mij wel wat. Maar dat is (net als de wens om filmregisseur te worden) zoiets waar niet veel werk in te vinden is. Ik doe het nu wel, maar op vrijwillige basis. Om mijn brood ermee te verdienen lijkt mij geweldig, maar hoe klein is de kans daarop?

Iemand ook ervaring in dit gevoel en/of enige ideeen wat nu verder te doen?
Soms denk ik aan, nog even doorwerken als webprogrammeur en een cursus journalistiek doen bij de LOI. Idee?

Groet en bedankt voor je reacties.
ratje
Met citaat reageren