Los bericht bekijken
  #5  
Oud 25 januari 2011, 00:45
NoName
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard 26 jaar en...

Beste Rudolf,

Heb je verhaal gelezen en kan me heel goed voorstellen hoe het is om jou te zijn. Ik ben zelf ook "zo iemand" echter ik ben bijna 2 x zo oud als jij. Mijn advies, mede gezien je mogelijkheden maar vooral door je leeftijd. (Je hebt namelijk nu nog de kans om iets te veranderen) Neem en half jaartje vrij van alles. Ga naar een uitzendbureau en vraag naar de meest rottige banen. Vuilnisophaler, schoonmaker, lader/losser, plantsoenmedewerker etc. etc (Met alle respect voor de personen die dit werk doen) Ga dat eens een tijdje doen. Verbeeld je in dat je dat voor de rest van je leven moet doen. Voordeel:
A) na dit half jaar weet je in ieder geval wat je NIET wil of beter gezegd hoe het NIET moet. (Je kunt dus beter nu 4 jaar investeren in iets wat je niet leuk vindt dan de rest van je leven moeten doen wat je niet leuk vindt)
B) dit soort werk zorgt ervoor dat je niet te veel kunt nadenken, je bent namelijk fysiek bezig en 's avonds veel te moe om ook maar "pap" te kunnen zeggen. En ik denk dat je teveel nadenkt.
C) Praat met je "nieuwe" collega's Al deze mensen hebben een "rottig" leven omdat ze niet kunnen doen wat ze graag zouden willen. Meestal omdat ze niet beter kunnen! (en jij kunt beter maar blijkbaar ontbreekt de wil/motivatie)
D) Praat eens met mensen die nu in bv een verzorgingstehuis zitten Je zult versteld staan hoeveel mensen je zult spreken die soortgelijke ervaringen hebben als jij maar die spijt als haren op hun hoofd hebben dat ze de kansen (JA, je krijgt er meerdere..) die ze gekregen hebben niet hebben aangegrepen. Je krijgt namelijk enkel spijt van de dingen die je niet (tot het uiterste) hebt geprobeerd, niet van de dingen die je fout gedaan hebt.
Als laatste, geld is niet alles. Het is meer een stuk gereedschap die het leven wat aangenamer maakt. Meningen van anderen, successen van anderen is iets waar je je niet te veel van moet aantrekken. Het is jouw leven. Wat echt wat waard is is datgene doen wat je leuk vind. (Hobby=Werk/inkomsten) En dit laatste is eigenlijk een contradictie, daar ik zelf eigenlijk maar 1 persoon ken die daarin geslaagd is.

Oprecht heel veel succes in je zoektocht,

NoName
Met citaat reageren