Los bericht bekijken
  #7  
Oud 7 januari 2013, 00:52
crow crow is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2011
Berichten: 37
crow is on a distinguished road
Standaard

Hoi Rararr,

Toen je als kind hutten aan het bouwen was en aan het ontwerpen dacht je soms of je daar je baan van wilde maken? Wist je al hoeveel je ermee zou verdienen? Of deed je gewoon wat je leuk leek?

Het lijkt me alsof je keus voor Bouw en Techniek heel legitiem was. Waarom is dat opeens niet meer zo interessant? En is het echt verstandig om een beroep te kiezen op basis van een documentaire? Wat dat betreft lijkt de suggestie van Indi om vrijwilligerswerk te doen heel goed. Als je in aanraking komt met mensen die een psychologieopleiding hebben gedaan en hen een beetje gaat helpen, dan kun je pas weten of het iets voor jou is.

Verder valt het me op dat je steeds praat over niveau's in plaats van over de inhoud van de opleiding zelf. Heeft het werken in de bouw niet genoeg aanzien? En mee kunnen praten over DSM wel? (Het lijkt me sterk dat je gelijk met DSM gaat werken als je een psychologieopleiding doet.) Luiers van kinderen vervangen en oudere mensen wassen is niet leuk, maar het moet ook gebeuren. Ik heb eens op kamers met een geneeskundestudent gewoond en die moest het ook doen. Op de universiteit.

Iedere beroepstak kent routinematige werkzaamheden die stinkend, saai en soms ronduit walgelijk zijn, maar die moeten ook gebeuren. Pas als je die goed kan, ga je doorleren en misschien ooit werken met dingen die vooruitstrevend en moeilijk zijn.

Ga voor de grap eens kijken op een technische universiteit faculteit bouwkunde en op een gewone universiteit faculteit psychologie en vraag aan de studenten wat die van de studenten van de andere studie vinden. Ik zou graag van je ervaringen horen.

Succes,

crow

PS: Hoe heet die documentaire?
PS2: Zou je kunnen inloggen als je reageert? Dan weten we dat "Niet geregistreerd" "Rararr" is.
Met citaat reageren