Los bericht bekijken
  #2  
Oud 20 februari 2011, 21:22
Johannes Johannes is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2011
Berichten: 19
Johannes is on a distinguished road
Standaard

Hallo,

Inmiddels ben ik twee jaar afgestudeerd. Wellicht dat u iets aan mijn antwoorden op uw vragen hebt.

Bij welke projectopdracht heb je echt met veel plezier gewerkt en ook een goed resultaat bereikt? En bij welke projectopdracht ging dat juist helemaal niet?

Het concipiëren van een ondernemingsplan wat het leukste en leerzaamst project. Het was leuk, omdat het project dicht bij de realiteit stond. Leerzaam omdat je alles moest onderzoeken, zoals wat komt er bij het ondernemer zijn allemaal kijken en aan welke eisen moet je voldoen, wat zijn de kansen en bedreigingen is de onderneming levensvatbaar etc.

Bij welke opleiding was dat?

Hbo-opleiding Management, Economie en Recht.

En hoe kwam dat? Door de opdracht zelf, de link met de praktijk, de begeleiding?

Zie vraag 1.

Wat zijn je ervaringen met het maken van een Plan van Aanpak voor het project? Was dat nuttig? Waarom wel/niet?

Tijdens de projectwerkzaamheden vond ik een PvA niet nuttig. Het stond niet echt bij de realiteit. Je kon er vaak probleemloos van afwijken (zoals welk lettertype etc.). Echter nu in de praktijk ervaar ik het zeer nuttig om voor een project een PvA op te stellen. Afwijken van het PvA gaat dan niet meer.

Ben je wel eens vastgelopen in een project? Wat gebeurde er?

Ja, door de onduidelijke formulering van de projectopdracht door de begeleidende docent, was ons project de verkeerde richting opgegaan. Na 3/4 deel kregen we pas serieus feedback van de begeleidende docent en werd ons de projectopdracht pas duidelijk uitgelegd.

Welke begeleiding heb je bij de samenwerking met je team gekregen?

Tussentijds inleveren van geschreven hoofdstukken. Hierop ontvingen wij vervolgens feedback.

Is er op de opleiding een vaste methode waarmee je projecten moet uitvoeren?

Projecten werden uitgevoerd middels de methode van de heer Roel Grit.

Zijn het wel echt projecten? Ben je vrij om zelf je aanpak en de uitkomsten te bepalen?

De aanpak werd meestal aangegeven door de begeleidende docent. De uitkomsten moesten altijd aan de projectopdracht voldoen.

Hoe zijn je ervaringen met de beoordeling van jullie project?

Sommige projecten goed, andere wat minder. Soms werd het onderscheid niet duidelijk uitgedrukt in cijfers tussen een goed en een slecht uitgevoerd projectopdracht.

Met vriendelijke groet,

Johan
Met citaat reageren