Los bericht bekijken
  #2  
Oud 8 maart 2009, 21:38
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: feedback gevraagd open sollicitatie

Hoi,

Hieronder volgen een paar tips/aanwijzingen. Succes met de sollicitatie!

Citaat:
Hierbij schrijf ik een open sollicitatie voor de functie van docent zorg en welzijn op uw school. Tijdens mijn telefonisch onderhoud met mevr. XXXXXXXXX gaf zij aan om een open sollicitatie aan u te richten.
Mijn interesse voor deze functie op uw school is gewekt tijden de stage voor mijn lerarenopleiding.
In het eerste stukje zou ik aangeven "adviseerde mevrouw X een (...) aan u te richten". Bij het tweede vetgedrukte stukje moet het tijdens zijn.

Citaat:
Onderwijs in modules is een goede overzichtelijke leervorm. Door de modules zitten leerlingen niet gelijk vast aan de richting die ze gekozen hebben. Het biedt de leerlingen structuur in het onderwijs, variatie in het lesaanbod en kennis op meerdere vlakken.
In dit stukje zeg je niets over jezelf. Je mag best een kort stukje aanhalen, en er dan direct inknallen waarop juist jij hier nu zo goed mee om kan gaan (eigen ervaring, zelf een van de boeken geschreven, noem maar op).

Citaat:
Op mijn huidige werk ben ik, als leidinggevende, voortdurend bezig met instructie, dit door de voortdurende toestroom van nieuw personeel uit de opleiding.
Ik snap niet precies wat je hiermee bedoelt (bezig zijn met instructie)?

Citaat:
Deze kennis dient uit op de werkvloer te worden verdiept en verbreedt, alwaar ik in beeld kom. Afhankelijk van de reeds opgedane kennis pas ik mijn instructie voortdurend aan op de groep of individu.
verbreedt moet zijn verbreed.
In de laatste zin moet voor 'individu' het woordje 'het" of "een" toegevoegd worden.

Citaat:
Dit vraagt een groot aanpassingsvermogen en flexibiliteit, daar de dagelijkse werkzaamheden ook door moeten gaan. Deze eigenschappen bieden een goede basis voor een docent op het VMBO.
Ook hier ben je weer informerend, maar niet overtuigend. Je hebt het niet over jezelf, maar over de vacature zelf (als een opstel/betoog). Je moet juist betogen voor jouw geschiktheid voor deze functie!

Als ik eerlijk mag zijn vind ik dit niet een brief die een docent zou mogen schrijven. Juist als docent is het zo belangrijk de taal foutloos over te brengen, of dit nu tijdens een taalvak is of tijdens een vak als zorg en welzijn.

Toch veel succes met je sollicitatie gewenst, ik ben benieuwd naar de uitkomst!
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren