Los bericht bekijken
  #1  
Oud 27 januari 2020, 22:05
nieuweuitdaging nieuweuitdaging is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 januari 2020
Berichten: 6
nieuweuitdaging is on a distinguished road
Standaard vervolg nieuwe functie maar brief lukt niet

hallo, eerder al heb ik hulp gevraagd omdat ik aan het uitkijken ben naar een baan heel anders dan mijn huidige functie(s). Ik werk al jaren in verschillende zorginstellingen als geschoold pedagogisch medewerker Maar nu wil ik heel graag in de richting van secretaresse/ administratie. Ik heb geen opleidingen in die richting maar ben na jaren werk (en leef) ervaring echt wel op het niveau gekomen welke in de meeste vacatures wordt gevraagd. Een autodidact. Ben ook zeer bereid om een opleiding in die richting te volgen. Probleem is dat bij het lezen van mijn cv ik het idee heb dat men al afhaakt omdat ik niet het gevraagde op papier heb. Ook weet ik niet goed hoe ik mijzelf moet "verkopen" in de brief.

Nu heb ik een vacature gevonden die zo ontzettend goed past bij wat ik zoek. De baan, de (zorg)instelling (toch weer) , de uren kloppen, de visie van de instelling, het gebouw (wordt) schitterend (in september gaat het open), de plaats waar het staat met schitterende buitenruimte met veel mogelijkheden voor de bewoners. En wat mijzelf betreft kan ik het op de fiets redden dus dat is ook gewoon al fluitend naar je werk.

Maar hoe kan ik deze instelling en andere bedrijven overtuigen dat ik écht iemand ben waar ze heel veel aan gaan hebben?

Vwb deze vacature wil het maar niet lukken om een knappe brief op te stellen waar ik tereden over ben. Ik kom iet verder dan het onderstaande en hoop dat er mensen zijn die mij verder op weg kunnnen helpen:
-------------------------------------------------------------------------------------
Met veel plezier zag ik op uw site dat u op zoek bent naar een medewerker administratie /receptie.
Na jaren ervaring te hebben opgedaan op diverse werkvloeren in de zorg ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Mijn interesses zijn gericht op administratie / receptie. Daarom las ik met plezier op uw site dat u deze vacature open heeft staan.

In deze functie kan ik al mijn ervaringen samenbrengen en een spin in het web worden. Hier kan ik mijn gastvrijheid en het gevoel welkom te zijn in de praktijk brengen. Een warm gevoel geven. Oplossingsgericht werken en situaties discreet maar met humor oplossen. Ook mijn organisatietalent zal zeker van pas komen. Kortom, ik ben geknipt voor deze functie

Tevens ben ik bereid tot het volgen van opleidingen welke mijn kennis nog meer zullen verbreden.
--------------------------------------------------------------------------------------
Inderdaad is het erg karig maar het lukt me gewoonweg niet om een brief op te stellen waarin ik mezelf verkoop zonder te overdrijven en waarin ik laat blijken dat ik erg enthousiast ben.

Hopelijk hebben jullie gouden tips voor mij. Ik houd er wel van om out of the box te gaan. Op te vallen door niet standaard te zijn maar zelfs dat lukt me nu niet. Vast bedankt voor jullie reacties
Met citaat reageren