Los bericht bekijken
  #1  
Oud 17 december 2008, 13:59
Marleen Marleen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 december 2008
Berichten: 2
Marleen is on a distinguished road
Standaard Universitaire studie Psychologie.

Beste mensen,

Ik ga in mei 2009 beginnen aan mijn eindexamen van de HAVO. En op dit moment sta ik er nog best goed voor dus volgens mij gaat dat wel lukken, maar daarna, daarna weet ik het eigenlijk nog niet zo goed... Ik zou heel graag Psychologie aan de Universiteit willen studeren, maar dan moet ik daar terecht komen via VWO of via Propedeuse/hele HBO studie. VWO hierna doen wil ik niet, ik voel me niet meer thuis op mijn school en ik ben heel blij dat ik alle vakken nu lekker aan het afronden ben, zoals economie en wiskunde en zo.
Echter, ik weet dus niet welke HBO opleiding ik wil gaan studeren. Er zijn er zoveel en ik weet niet zo goed wat ik echt leuk zou vinden om als minstens een propedeuse jaar lang te studeren en mogelijk langer. Ik ben goed in Nederlands, dus dat zou wel een optie zijn...
Maar misschien weten jullie wel wat opleidingen die goed aansluiten bij Psychologie Universitair qua vakkenpakket of qua kennis en vaardigheden die je daar leert. Over het statistieke gedeelte zit ik me bijvoorbeeld af te vragen of dat wel iets is wat ik kan. Ik ben niet goed in Wiskunde en ik vind het ook niet leuk, zijn er HBO opleidingen (propedeusejaren) waarbij dat bijvoorbeeld ook een beetje gegeven wordt zodat ik daar niet al te veel mee in te problemen kom als ik uiteindelijk aan de Universiteit Psychologie ga studeren. Aan de andere kant weet ik natuurlijk nooit of ik word aangenomen bij de studie Psychologie en als dat niet het geval is zou ik waarschijnlijk Literatuurwetenschap/Nederlandse Taal en Cultuur overwegen of iets anders alfa's achtigs.

Ik hoor graag wat meningen en tips over waar ik mijn keuze voor mijn HBO-opleiding (en WO-opleiding) op moet baseren of waar ik het beste op kan letten.

Alvast bedankt!

Marleen.
Met citaat reageren