Los bericht bekijken
  #6  
Oud 9 december 2008, 15:01
defreule defreule is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 november 2008
Berichten: 15
defreule is on a distinguished road
Standaard Re: interne sollicitatie pedagogisch medewerker A, graag feedback en advies

Ik vind deze brief echt een stuk beter dan de vorige! Het leest veel lekkerder, en ik heb nu echt het idee dat je iets van jezelf laat zien.

Ik heb wat suggesties in je brief gezet. Ik hoop dat je daar nog wat mee kan.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sannelba Bekijk bericht
Geachte heer/mevrouw,

Sinds februari 2006 werk ik met veel plezier als pedagogisch medewerker B op het xxxxxxxx. Ik hoorde van onze zorgmanager xxxxxxxxxxx dat de vacature van PMA vrij ging komen op het xxxxxxxx. Deze functie spreekt me zo aan omdat ik het leuk vind om ingezet beleid te vertalen naar de praktijk en richting te geven aan het team. Daarnaast heb ik een goed beeld van het team en de stichting en ik weet dat ik hier een positieve bijdrage aan kan leveren. Verder wil ik me ook graag blijven ontwikkelen op professioneel en persoonlijk gebied. Ik heb een informatief gesprek gehad met xxxx en me kunnen inlezen in het competentieprofiel van de functie Pedagogisch Medewerker A.

Als het gaat om coördineren zijn dit mijn kwaliteiten: Ik heb o.a. zicht op teamprocessen en kan deze analyseren. Daarnaast ben ik goed in het plannen en structureren van activiteiten en heb ik een oplossingsgerichte werkhouding. Ik zou geen afkortingen gebruiken in de brief: dat staat gehaast. Ook zou ik proberen hier een (aantal) lopende zin(en) van te maken, waardoor de dubbele punt niet meer nodig is. 'Ik heb een aantal kwaliteiten die van belang zijn voor het coördineren van ... Zo heb ik zicht op etc.
Wat betreft effectief communiceren sta ik open voor anderen, kan goed communiceren en reflecteren. Hier zou ik ook weer een lopende zin van maken: Effectief communiceren is belangrijk in de functie van... Ik sta open voor anderen, etc... In mijn huidige functie als pedagogisch medewerker B heb ik geleerd helder te rapporteren, flexibel te zijn en actief te luisteren, onder andere om door te vragen. Daar zal ik ook in de functie van Pedagogisch Medewerker A veel profijt van hebben.

Van ondersteunen en begeleiden kan ik o.a. het volgende: Ik heb een helikopterview en kan collega’s, zowel teambreed als individueel, ondersteunen en begeleiden. Dit blijkt bijv. uit het feit dat ik verschillende nieuwe collega’s heb ingewerkt, regelmatig overleg heb met mijn collega’s en een stagiaire heb begeleid. Zelfde opmerking als boven: liever geen afkortingen, en misschien kun je er lopende zinnen van maken zonder dubbele punt. Ik denk dat die eerste zin helemaal niet nodig is. Je gebruikt benamingen die als kernwaarden beschreven zijn. De lezer van de brief begrijpt wel dat je het hier over 'ondersteunen en begeleiden' hebt. Als je het toch wil noemen kun je het misschien anders inkleden. 'Tot de hoofdtaak van (...) behoort het ondersteunen en begeleiden van (collega's?) Mijn helikopterview en vermogen etc. zijn hiervoor belangrijke eigenschappen. Deze eigenschappen heb ik ontwikkeld door... of iets in die richting?
Leiding geven en nemen is iets wat ik gedaan heb in het verleden, zoals toen we tijdelijk geen PMA’er hadden, tijdens mijn bijbanen als hoofdcaissičre, meegaan op kampen en natuurlijk tijdens het werken op de groep. Ik ben me bewust van het feit dat ik nog een aantal zaken kan leren. Natuurlijk ben ik graag bereid om een opleiding of cursus te volgen ten behoeve van deze functie en/of leerpunten. Spreken bovenstaande punten u aan, dan zou ik dit graag willen toelichten in een gesprek.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren