Los bericht bekijken
  #2  
Oud 10 januari 2007, 01:32
Marrie Marrie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 71
Marrie is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker

Beste Jacqueline,

Nou, je brief vind ik goed! Weinig op aan te merken... Knap!

even het volgende:

1e alinea: vermeld waar je de vacature gevonden hebt op internet: ...onlangs op ... (bijv. uw website, of op ....)"

2e alinea: "aan het beroepsleven beginnen" is niet zo typisch Nederlands, ik zou zeggen: "in het bedrijfsleven functioneren" (dat is wat Nederlandser). Verder: typ de zinnen achter elkaar door, geen enters, gewoon 1 alinea van maken.

3e alinea: "beroepervaringen" is ook niet zo typisch Nederlands, beter is: "werkervaringen".

"...zodat ik volledig in de behoeften van bewoners kann voorzien." Duitstalig foutje: moet kan zijn.

"Uit persoonlijke en beroebsmatige overwegingen heb ik onlangs besloten graag in Nederland te willen werken en leven." Beroepsmatige..
"Middels een taalcursus, meermaals verblijf in nederland (hoofdletter) en informatie via internetbereid (typ-foutje, 2 woorden) ik me voor op het wonen en werken in Nederland.

Laatste alinea: "Over een maand verhuis ik definitief naar Nederland zodat niets meer in de weg staat om beroepsmatig aan de slag te gaan in Nederland. ik zou beroepsmatig gewoon weglaten: om aan de slag te gaan in Nederland.
"Stuur uw reactie op deze sollicitatie a.u.b. rechtstreeks naar j-reyer@t-online.de." Is ook niet echt "Nederlands". Bouw de laatste alinea om: Over een maand verhuis ik definitief naar Nederland zodat niets meer in de weg staat om aan de slag te gaan in Nederland. Voor meer informatie over mijn achtergrond, verwijs ik u naar bijgevoegd Curriculum Vitae (moet met hoofdletters).

(nieuwe zin, regel overslaan);
Ik hoop dat deze brief voldoende aanleiding is voor een persoonlijk gesprek. Graag ontvang ik uw reactie op deze sollicatie via de e-mail:j-reyer@t-online.de.


Succes!
Met citaat reageren