Los bericht bekijken
  #2  
Oud 3 april 2012, 10:43
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Graag zou ik met ingang van het volgende studiejaar een HBO opleiding in deeltijd of duaal op willen pakken om zo mijn switch te bewerkstelligen. Ik zou graag als werkvoorbereider/calculator/tekenaar aan de slag willen in de bouwsector en wil hierbij een leerwerkplek hebben.
Je vraagt je af of het verstandig is om nu een dergelijke switch te maken. Het is goed dat je jezelf deze vraag stelt. Wat je nu moet gaan doen is zoveel mogelijk concrete informatie gaan verzamelen over welke opleiding je zou willen volgen en of dit in deeltijd of duaal kan. Het gaar er namelijk niet alleen om je switch verstandig is, maar ook haalbaar. Wanneer je een duale opleiding wilt gaan volgen, moet je een relevante werkplek hebben. Ik vermoed dat dit in deze tijd nog wel eens heel lastig kan worden. Een 'leerwerkplek' is overigens een term die meer op het mbo van toepassing is.

Pas als je genoeg concrete informatie hebt verzameld over onder meer opleidingen, arbeidsmarkt et cetera kun je voor jezelf de voor- en nadelen tegen elkaar afzetten en een keuze maken.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren