Los bericht bekijken
  #2  
Oud 21 juli 2009, 13:00
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Deeltijd BE, CE of MER

Welke opleiding je ook gaat doen, uiteindelijk gaat het om discipline en doorzettingsvermogen. Want vergis je niet: een deeltijdopleiding doen naast een baan is erg pittig. Je zult je sociale leven op een lager pitje moeten zetten. En niet voor even, maar voor een periode van vier jaar. Dat is niet niks. Om het vol te kunnen houden is het belangrijk dat je duidelijk voor ogen hebt wat je met de opleiding wilt bereiken. Een helder doel zorgt ervoor dat je weet waar je het allemaal voor doet en dat is heel fijn in tijden dat je in een dip(je) zit.

Je schrijft:
Citaat:
Wat voor mij belangrijk is:

- goed tot zeer goed salaris
- afwisselend werk, niet eentonig
- uitdaging
- genoeg vraag en aanbod
- ik wil indien ik de kans krijg om in ZuidOost Europa te settle-en te werken.
Op de laatste na zijn dit vrij algemene eisen. Je hebt het bijvoorbeeld over afwisselend werk, maar wat houdt dit werk concreet in? Welk beroep of welke taken wil je uitoefenen? Des te helderder je dit hebt, des te duidelijk wordt welke studie bij je past. En waarom wil je in Zuidoost-Europa aan de slag?

Heb je de Keuzegids Hoger Onderwijs Deeltijdstudies 2009 al eens bekeken? In deze gids vind je allerlei info over de inhoud van de opleidingen, kosten en toelatingseisen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren