Los bericht bekijken
  #19  
Oud 21 oktober 2009, 22:51
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Help ik vind mijn werk niet meer leuk!

Hoi,

Ik ken dat probleem maar al te goed! Ik zit in soortgelijk schuitje! Ik heb mbo spw gedaan waarna later Hbo Sph. Mbo diploma behaald en Hbo alle vakken behaald maar door flinke ruzie tijdens afstuderen (maken van scriptie!) ben ik uiteindelijk niet afgestudeerd. In de hbo opleiding ben ik tijdens mijn stage blijven hangen bij de stichting waar ik nu nog werk na zo'n 8 jaar!
Ik begon daar met goede moed, had het idee heel nuttig bezig te zijn. Het gaf me een fijn gevoel als mensen tegen me op keken, terwijl ik dat zelf niet zag omdat ik mezelf nog een broekie vond! Het gaf me een veer in mijn kont.
Ik heb daarna nog op verschillende locaties gewerkt maar steeds meer kreeg ik met teleurstellingen te maken; geen vaste plek, ik was er opeens om de gaten qua personeel op te vangen, hoorde dus niet meer bij een team, werd nergens meer bij betrokken, had geen verantwoordelijkheden meer etc etc. Ik stelde me wel heel flexibel op maar ik kreeg niet echt voldoening in mijn werk. Ik dacht er zelf wel aan dat dat kwam omdat ik naar verschillende locaties moest en me daarom niet kon aarden.
op een gegeven moment kreeg ik een vaste plek en tegelijkertijd was het ook zo dat de stichting ging fuseren. Van een kleine stichting werkte ik ineens bij een mega organisatie!
Toen kreeg ik een nare smaak in mijn mond want al gauw was ik maar een gewone werknemer en moest ik een enorme bewijzingsdrang kweken om de concurrentie aan te kunnen.
Ik had echt het idee dat ik ineens onderaan de ladder stond en me in mijn stage veel meer voorstelde.
Dit maak ik nu zo'n 8 jaar mee en is er ondertussen in prive ook het nodige gepasseerd waardoor ik heel anders tegen mijn werk aankijk.
Ooit was ik een heel gemotiveerde werknemer met ambities die 5 dagen werkte. Nu ben ik net een oud wijf die met heeel veel tegenzin naar het werk gaat, 3 dagen!. Ik spreek me elke dag weer moed in met het idee dat ik het misschien wel leuk ga hebben die dag, maar op het moment erger ik me dood aan hoe het op mijn werk gaat;
Ik heb de afgelopen jaren verschillende collega's gehad in mijn team op de huidige locatie. Nu is het zo dat ik het met maar 2 van de 10 collega's kan vinden.
Das best wel weinig he? Ja ik ben heel direct naar mensen als er iets me tegenstaat. En dat kunnen de meeste mensen niet waarderen als het er op aan komt. Tijdens teamdagen zeggen ze allen dat ze willen dat de mensen direct naar mekaar zijn... Zo zijn er een aantal zaken waar ik me zo ontzettend druk over kan maken. Ik werk op dit moment in een team met vrouwen en 1 man, nou ja man.... Het gaat de hele dag over niets anders dan 'vrouwenklets' . Afvallen staat stipt op nummer 1, wat voor kleding draag je op nummer 2, en kijk eens hoe interessant ik ben omdat ik een een of andere vage opleiding doe op nummer 3.
De mensen om mij heen vindt ik eigenlijk niet professioneel. Ze houden zich namelijk met alles behalve het werk bezig en presteren alleen als er een functioneringsgesprek in zicht is.. Ze giechelen om niks tijdens een serieuze vergadering en durven het zelfs zo te doen om over je te praten als je erbij bent! zo heel kinderachtig om te letten wat iemand zegt en daarmee zelf interessant willen overkomen. gelukkig is er zelf al bedacht dat zij zich net als kleuters gedragen.
Verder is het ook zo dat we als locatie eendezelfde doelen moeten nastreven. Bij mij is het zo dat ieder zijn eigen doelen bedenkt en op zijn eigen manier daar invulling aangeeft met als gevolg talloze nutteloze discussies!
Verder is er een groot gebrek aan collegialiteit! Niemand helpt elkaar en iedereen piept als er iets lastigs gedaan moet worden. Ik zelf heb het idee dat ik altijd voor anderen klaar stond, maar nu ben ik daar zo klaar mee. Ik denk wel eens dat de mentaliteit enorm is veranderd.
Dit alles belemmert zeker wel mijn functioneren op mijn werk. Ik ben niet iemand die bij de pakken ga neerzitten en ben het aan gaan kaarten bij de baas. Helaas is het zo dat de baas nauwelijks op de locatie zit en de zaken in eerste instantie aanneemt van de persoon die onder hem komt.. En laat het nou net zo zijn dat die de dingen weer heel anders ziet.. Vechten tegen de bierkaai dus.
Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken naar nieuw werk omdat het voor mij nu klaar is. Ik doe mijn werk en ga weer naar huis. Ik werk er puur voor het geld. Een hele slechte instelling omdat ik zo niet ben opgevoed. Ik heb altijd mee gekregen om positief te blijven ook als het soms wat minder gaat. Maar dit gaat al een heel poos zo en ik merk dat dit ten koste gaat van mijn gezondheid. Ik ben in 2 jaar tijd zo´n 15! kilo aangekomen. En dat komt puur omdat ik baal van mijn werk. Nu zou je zeggen, zoek ander werk. Maar was het maar zo simpel. Ik ondervind helaas vaak het probleem werktijden. Omdat ik een peutertje heb kan ik niet zomaar ergens al om half 7 of 7 uur beginnen. Het werk wat ik wil doen heeft dat wel meestal. En op het moment zijn er nauwelijks vacatures op mijn werkgebied. Ook heb ik zitten denken om me om te scholen. Helaas weet ik niet wat ik dan zou willen en of er wel werk in is binnen 2 jaar.
Al met al zit ik dus in een schuitje wat maar doorkabbelt tot er een gunstige vacature in beeld komt.......
Ik moet gewoon effe doorbijten en positief blijven. Het is maar werk toch?

Groetjes Ikzoekanderwerkmetleukecollegialecollega's
Met citaat reageren