Los bericht bekijken
  #5  
Oud 5 november 2012, 15:33
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
De ene zei, dat een leugentje voor eigen bestwil wel mag. Hij gaf aan dat ik bijvoorbeeld kon vermelden dat ik in de horeca had gewerkt, omdat niemand dit toch zal checken.
Dit voelt voor mij totaal niet goed. Waarom zal ik zomaar een werkgever gaan verzinnen waar ik nog nooit heb gewerkt. Ook zei hij, dat ik die periode maar sabbatical moet noemen. Ik vind deze term eigenlijk niet bij mij passen en ook niet geloofwaardig ( tenzij ik een topfunctie had gehad ).
Beweren dat je in de horeca hebt gewerkt, terwijl dit helemaal niet zo is, is gewoonweg liegen en dat kan echt niet. Het kan wel degelijk gecheckt worden en als je door de mand valt, kun je de baan echt wel op je buik schrijven. Je geeft zelf al aan dat het niet goed voelt om het gat in je cv op die manier te dichten. Ik zeg: heel verstandig!

De term 'sabbatical' is inderdaad niet geloofwaardig. Iedereen die een beetje ervaring heeft in het werven en selecteren van personeel zet vraagtekens wanneer dit op een cv vermeld staat.

Citaat:
De periode 'burnout' gaan noemen, is ook niet bepaald handig.
Dat zou ik ook niet doen.

Maar wat dan wel?

Je bent al heel goed bezig door aan te geven dat je vrijwilligerswerk hebt gedaan en je hebt georiënteerd op het ondernemerschap. Ik zou het gat op die manier 'inpakken'.

Verder kun je overwegen om een vaardigheden-cv te maken, waarbij je je werkervaring niet per tijdsperiode beschrijft, maar sterk de nadruk legt op je kwaliteiten en vaardigheden, taken en verantwoordelijkheden.

Veel succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren