Los bericht bekijken
  #2  
Oud 28 februari 2009, 12:34
startertje startertje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2008
Berichten: 21
startertje is on a distinguished road
Standaard Re: Mijn allereerste sollicitatiebrief! Wie helpt?

SOLLICITATIEBRIEF:
Amsterdam, 26 februari 2009



XXXX
t.a.v. Mevr. XXX
Adres
Postcode/Plaats


Betreft: Sollicitatie Junior Stylist



Geachte mevrouw X,


Als topspeler in de modebranche is het voor XX(naam vh bedrijf) belangrijk dat de presentatie van de aangeboden producten uiterst goed verzorgd is. Nu is XX(naam bedrijf) op zoek naar een junior stylist die deze taak, in nauwe samenwerking met de stylist, op zich kan nemen. Bezig zijn met
stijl en sfeer en dit ook kunnen overbrengen is echt mijn passie. Het lijkt mij dan ook een geweldige uitdaging om in deze functie bij XX(bedrijfsnaam) aan de slag te gaan.

Van kleins af aan heb ik mij altijd (woord weglaten) bezig gehouden met alles wat te maken heeft met mode, sieraden, kleuren, materialen en sfeer. Tijdens mijn studietijd aan XXX(opleiding)heb ik mijn creativiteit in combinatie met kennis verder kunnen ontwikkelen, waarna ik ook in de praktijk op verschillende gebieden ervasring (spelfout)opgedaan heb. is nogal vaag. Kan je specifieker zijn over welke ervaring je juist hebt opgedaan?

Na een aantal jaar bij diverse bedrijven te hebben gewerkt, zou ik mij nu graag meer willen focussen op het vakgebied en datgene waarvoor ik opgeleid ben. Het spreekt mij dan ook erg aan om te werken bij een succesvol, jong en dynamisch bedrijf zoals XX (naam bedrijf).
In de functie van junior stylist zou ik mijn liefde voor lifestyle, mode en sieraden ten volle kunnen uitbuiten uitbuiten klinkt nogal negatief. Ander woord? ik weet zo direct ook niet welk hoor.
(* Hier zou ik graag een stukje over eigenschappen/kwaliteiten willen neerzetten, maar ik stuit elke keer op de "standaard/cliche" uitingen, wie kan mij helpen daarmee?(oog voor detail, intuitief --> vaak feilloos aan kunnen voelen wat iemand voor ogen heeft, gevoel voor stijl, flexibiliteit, communicatief/sociaal, teamplayer maar ook zelfstandig)*)
Ik vind die eerste eigenschappen niet per se standaard. Ik zou gewoon iets schrijven als "ik ben een persoon die..." maar dan 3 eigenschappen kiezen die het belangrijkst zijn voor de job (oog voor detail, aanvoelen, intuitief), niet alles opsommen.
Bovendien heb ik veel ambitie om door te groeien tot styliste.
Mijn motivatie om deze functie bij XX (naam bedrijf) aan de slag te gaan is dan ook groot.

Vanzelfsprekend zou ik met veel plezier meer over mijzelf vertellen in een gesprek. Met veel belangstelling kijk ik dan ook uit naar een uitnodiging hiervoor.


Met vriendelijke groet,

xxx (mijn naam en achternaam)



Bijlage: Curriculum Vitae

Voor de rest vind ik het een prima brief! Vlot geschreven.
Met citaat reageren