Los bericht bekijken
  #5  
Oud 22 december 2016, 00:42
Hardworkpaysoff Hardworkpaysoff is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 december 2016
Berichten: 4
Hardworkpaysoff is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariekevanoosterhout Bekijk bericht
Twee studies combineren lukt doorgaans nog wel, maar drie is vrijwel onmogelijk. Dat komt door aanwezigheidsverplichtingen, roosters en maatregelen zoals het bindend studieadvies. En dan heb ik het nog niet over het feit dat jij dan nooit ziek mag zijn en geen tijd voor een bijbaantje hebt. Gelukkig hoef je maar één keer collegegeld te betalen zolang je nog geen diploma hebt, maar toch …

Het combineren van twee studies is eenvoudiger wanneer de studies vakken gemeen hebben. Je hoeft dan niet alles dubbel te doen en kunt vrijstellingen aanvragen. Ik vermoed dat dit bij International Studies en Geschiedenis het geval zal zijn, maar ik raad je aan om dit bij de universiteit van je keuze na te vragen. Sowieso is het verstandig om een gesprek aan te vragen bij de studiekeuzeadviseur en hem of haar jouw plannen voor te leggen. Je komt op mij erg ambitieus over en ik weet te weinig over jouw persoonlijkheid, studieverleden en drijfveren om te kunnen beoordelen of een dergelijke combinatie voor jou behapbaar en reëel is.

Ik ben overigens wel heel benieuwd naar je motivatie voor deze combinatie en deze constructie. Kun je dit nog toelichten?

Het bindend studieadvies is voor alle 3 de studies 45 punten aan de universiteit van Leiden. En de studiedruk wil ik voornamelijk leggen op de doordeweekse dagen, zodat ik in het weekend kan werken. Ik ben overigens niet iemand die de ambitie heeft om bij een studentenvereniging of iets dergelijks te gaan en ook ben ik geen feestbeest, dus daar zal ik weinig tijd aan kwijt zijn. Echter, heb ik wel een vriendin, maar daar zal ik wel tijd voor hebben. Wat betreft het ziek zijn zie ik niet echt een probleem aangezien ik in de afgelopen 10 jaar hooguit 2 keer zo ziek ben geweest dat ik niet naar school kon. Alle andere keren was het gwn spijbelen en heb ik alleen af en toe last gehad van een verkoudheid. Vraag mij niet hoe ik dit voor elkaar krijg, want zo gezond leef ik niet hahaha

Waarom deze combinatie... goede vraag. Ik wil nadat ik wat ervaring heb opgedaan bij een bedrijf, mijn eigen bedrijf oprichten + ik ben iemand die sterk gelooft in het gezegde ' kennis is macht'. En op basis van dit heb ik deze constructie bedacht, omdat ik denk dat het belangrijk is om culturen goed te begrijpen zodat je die mensen goed kan targeten met je marketing en ze een goede service kan bieden met je product doordat je ze echt goed begrijpt en weet waar zij waarde aan hechten. Daarnaast, denk ik dat kennis van de wereldgeschiedenis erg handig doordat je weet hoe de wereld van nu tot stand is gekomen en door te weten hoe problemen in het verleden zijn opgelost hoef je niet telkens het wiel opnieuw uit te vinden. Er liggen immers enorm veel wijze lessen verborgen in de geschiedenis. Wat betreft filosofie denk ik dat deze studie helpt bij het ontwikkelen van een kritische en analytische manier van denken. Verder, denk ik dat deze studie helpt bij het behandelen van vraagstukken en je de vragen leert stellen die niemand anders stelt of althans die de gemiddelde mens niet stelt. Dit kan in mijn ogen van pas komen bij het bedenken van nieuwe oplossingen voor problemen of bij het vinden van een gat in de markt of bij het verbeteren van processen binnen je bedrijf.

Uiteraard leren deze studies je ook een goede schrijver te worden en snel informatie te verwerken.

Dat was eigenlijk mijn redenatie.
Met citaat reageren