Los bericht bekijken
  #15  
Oud 4 maart 2008, 10:29
wallbazz wallbazz is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 6
wallbazz is on a distinguished road
Standaard Re: Ontzettende faalangst... kan niet ontspannen!

Hoi Tessa,

Ik heb er zelf veel last van en heb er in december zelf ook een bericht over geschreven hier op het forum. Zie "loopbaanvraag van de maand" december. Ik had een baan als consultant aangenomen na jaren lang meer inhoudelijk op de achtergrond te hebben gewerkt. Net als jij had ik dermate veel last van spanningen, dat ik me gewoon niet prettig kon voelen in die baan. Dat zorgde er bij mij voor dat het mijn hele leven ging beheersen. Steeds was ik aan het eind van de week uitgeteld en voelde ik me depressief.

Ik denk dat je goed voor jezelf moet bepalen of de baan echt goed bij je past. Laatst zij een ervaren recruiter tegen mij dat mensen met een sterke aanleg voor perfectionisme eigenlijk niet zo geschikt zijn voor de sales-richting, omdat je in deze snelle wereld weinig controle kunt uitoefenen. Die onzekerheid leidt bij perfectionisten al snel tot stress. Ik kan me daar wel een beetje in vinden. Mijn ervaring is dat perfectionisme deel uitmaakt van de persoonlijkheid, en dat je die eigenschap niet zomaar kwijt raakt. Hoogstens kun je er iets bewuster mee omgaan.

Groeten,

Barry
Met citaat reageren