Los bericht bekijken
  #4  
Oud 26 februari 2008, 18:34
Tanja Tanja is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Berichten: 4
Tanja is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief kapster

Beste D.,
hier mijn tips - je bent de eerste die ik via dit forum tips geef. Was net aan mijn correctie begonnen, toen raakte ik de site per ongeluk kwijt. Heb hem net weer geopend en zag dat iemand anders al een deel van wat ik wilde zeggen geschreven heeft. Hoe dan ook, hier komt mijn commentaar:


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esther87 Bekijk bericht
Kan iemand deze brief voor mij keuren?
En eventueel wat wijzingen laten toepassen?

Is mijn eerste sollicitatiebrief voor een ECHTE baan!

Bedankt!
xxxxx , 26 februari 2008

Betreft: Sollicitatie Allround Kapster

Geachte mevrouw,

Een gemotiveerde net afgestudeerde allround kapster biedt zich aan! Is misschien wel een grappige openingszin, maar ik zou hem zelf nooit gebruiken, klingt mij een beetje te onderdanig in de oren... biedt zich aan... maar je moet het zelf weten.
Op het xxxx College in xxxx, zag ik u advertentie hangen. Op het xxx College in xxxx zag ik uw advertentie hangen. - Geen komma na in xxxx...
Naar aanleiding van u spontane advertentie solliciteer ik bij u kapsalon. Naar aanleiding van uw spontane advertentie (hoe weet je dat het een spontane advertentie was? Klonk hij spontaan of wat bedoel je ermee? Ik zou dat spontane weglaten) solliciteer ik bij uw kapsalon.

Mijn naam is xxx xxx, ben 21 jaar en woon in xxxx.
Ik heb 19 februari 2008 de opleiding Allround kapster met succes afgerond.
Omdat ik al van kinds af aan kapster wil worden ben ik bezig om aan een baan te geraken.

Ik begrijp en weet, dat ik nog niet veel ervaring heb in het kappersvak, daarom des te meer enthousiasme! Ik begrijp en weet dat ... geen komma...
Ik ben gedreven, en leer snel én wil ook graag meer leren! Ik zou schrijven: Ik ben gedreven, ik leer snel en wil graag nog (met een accent, kan ik in de software niet vinden) meer leren. Het laatste jaar van mijn opleiding heb ik veel werkervaring opgedaan bij kapsalon xxxx in xxxx, maar daar kon ik niet blijven wegen wegensgebrek aan werk en de afstand die ik dan moest afleggen. ...zou moeten afleggen.
Tevens zou ik me graag verder ontwikkelen als kapster en meer willen leren over het kappersvak.

Graag zou ik u deze brief verder willen toelichten in een gesprek.
In de bijlage leest u meer over mijn opleidingen en werkervaring
Ik zie uit naar een reactie!

Met vriendelijke groet,




xxxx

Hoop dat je hier iets aan hebt. Groetjes,

Tanja
Met citaat reageren